Formule 1 nr. 2 is uit!

Sneeuwstorm Max raasde onlangs door de Oostenrijkse Alpen. Verstappen gaf een unieke demo op de beroemde Hahnenkamm in Kitzbühel. Het duurt ook niet lang meer voor de Formule 1-storm weer losbarst. Nog iets meer dan 50 dagen tot de eerste Grand Prix van 2016. In de aanloop ernaartoe spraken we met Valtteri Bottas, blikken we terug op de historie van Renault en kijken we hoe de meest recente wereldkampioenen het deden in hun debuutjaar. En nog veel meer interviews, achtergronden en mooie fotoreportages.

Verstappen legt de lat hoog!
Max Verstappen is het jaar begonnen zoals hij het vorige geëindigd is: met zijn naam groots in de krant. En hij is vastbesloten die lijn door te trekken. Hij ziet het nieuwe seizoen positief tegemoet. “Een grote verbetering op motorgebied maakt alles makkelijker.”

Winstverwachting
Aan de vooravond van zijn vierde seizoen als Formule 1-coureur heeft Valtteri Bottas een duidelijk doel: zijn eerste Grand Prix-zege behalen. Daarvoor moet er wel flink wat veranderen bij Williams.

3D-racen
3D-printen is voor de meesten van ons nog een ver-van-mijn-bedshow, een techniek die je misschien alleen kent van demonstraties op televisie. Het wordt echter vaker gebruikt dan je denkt en in de Formule 1 is het al gemeengoed. Sterker nog: volgens ingewijden is het zelfs de toekomst van de sport.

De belofte van grootsheid
Zo nu en dan wordt een talentvolle Formule 1-debutant onthaald als een toekomstig wereldkampioen. Maar hoe zie je of iemand het in zich heeft om grootheden als Alonso, Schumacher en Vettel te evenaren? Een korte blik op de debuutseizoenen van de wereldkampioenen van deze eeuw.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Giedo van der Garde is terug van weggeweest. De 30-jarige Nederlander gaat dit jaar de 24 Uur van Le Mans rijden. Voor het team van JOTA Sport komt hij uit in de LMP2-klasse. “Le Mans heeft altijd al op mijn lijstje gestaan. Ik heb er superveel zin in en ga voor niets minder dan de winst.”

De Franse revolutie
Renault keert in 2016 terug als fabrieksteam. Het Franse merk debuteerde in 1977 en introduceerde een techniek die sinds twee jaar weer gemeengoed is in de Formule 1: de turbomotor. Een terugblik op die beginjaren waarin Renault pionierswerk verrichtte.

Formule1 Magazine - Eerdere edities
Formule 1 nr. 2 is uit!Formule 1 nr. 1 van 2016 is uit!Formule 1 Jaaroverzicht 2015 is uit!Formule 1 nr. 18 is uit!
Formule 1 nr. 17 is uit!Formule 1 nr. 16 is uit!Formule 1 nr. 15 is uit!Formule 1 nr. 14 is uit!
  • Formule 1 nr. 2 is uit!
  • Formule 1 nr. 1 van 2016 is uit!
  • Formule 1 Jaaroverzicht 2015 is uit!
  • Formule 1 nr. 18 is uit!
  • Formule 1 nr. 17 is uit!
In de nieuwste Formule1:

Max Verstappen verzet bergen in de Alpen | Giedo van der Garde gaat voor Le Mans-zege | De nieuwe bandenregels ontrafeld | Het pionierswerk van Renault | Interview met Valtteri Bottas Bestel de nieuwste Formule1 Word abonnee

Formule1

GP Australië 2016 2016/03/18 02:30:00

Nog tot de 1e Vrije Training

Details

  • CircuitAlbert Park

  • LocatieAustralië

  • Aantal rondes58

  • Afstand per ronde5,303 kilometer

  • Afstand per ronde307,574 kilometer

Planning GP Australië

  • Begint: 18-3-2016 02:30 | Eindigt: 18-3-2016 04:00

    GP Australië 2016 – 1e Vrije Training
  • Begint: 18-3-2016 06:30 | Eindigt: 18-3-2016 08:00

    GP Australië 2016 – 2e Vrije Training
  • Begint: 19-3-2016 04:00 | Eindigt: 19-3-2016 05:00

    GP Australië 2016 – 3e Vrije Training
  • Begint: 19-3-2016 07:00 | Eindigt: 19-3-2016 08:00

    GP Australië 2016 – Kwalificatie
  • Begint: 19-3-2016 07:00 | Eindigt: 19-3-2016 07:20

    GP Australië 2016 – Kwalificatie sessie 1
  • Begint: 19-3-2016 07:27 | Eindigt: 19-3-2016 07:42

    GP Australië 2016 – Kwalificatie sessie 2
  • Begint: 19-3-2016 07:50 | Eindigt: 19-3-2016 08:00

    GP Australië 2016 – Kwalificatie sessie 3
  • Begint: 19-3-2016 08:00

    GP Australië 2016 – Startopstelling
  • Begint: 20-3-2016 06:00 | Eindigt: 20-3-2016 08:00

    GP Australië 2016 – Race

Albert Park

formule1_circuit_albert-park