Cosworth-baas Kevin Kalkhoven is pisnijdig. Hij is niet blij met de manier waarop Red Bull de overstap maakt naar Ferrari-motoren, per 2006.

Kalkoven vloog met zijn privé-vliegtuig naar Imola om over de toekomst met Red Bull te praten, toen hij de geruchten over een aanstaand huwelijk tussen het team en Ferrari vernam. Waarop vervolgens in aller ijl, door Red Bull én de Scuderia, de overeenkomst in persberichten werd bekend gemaakt. Kalkoven is vooral boos, omdat hij voor de trip naar Imola nog expliciet had gevraagd of het nog wel zin had om te komen. Cosworth had weliswaar een eenjarige verbintenis met Red Bull, maar grote baas Dietrich Mateschitz verkondigde onlangs nog dat Cosworth zeker niet kansloos was voor een vervolg-overeenkomst. Loze woorden, achteraf bezien.

Midland F1, de nieuwe eigenaars van Jordan, hadden een optie op Ferrari-motoren. Die liep 31 maart af, zonder te worden gelicht. Het ziet er naar uit dat Midland volgend jaar met Toyota-krachtbronnen aan de start komt (Jordan rijdt er dit seizoen mee), hoewel er ook gesprekken met Cosworth zijn gepland. Sauber gaat vrijwel zeker een verbintenis aan met BMW.