Honda spaart al jaren kosten noch moeite om succesvol te zijn in de Formule 1, maar dat heeft vooralsnog niet geleid tot goede resultaten. En daar wordt het nu toch tijd voor. Nick Fry: ,,De druk neemt toe, ja.”
Dieptepunt van Honda's drang om een succesvol team op te bouwen was seizoen 2007. De RA107-bolide was een miskleun en bleef zusterteam Super Aguri slechts met de grootste moeite voor. Jenson Button scoorde slechts zes punten, Rubens Barrichello bleef zelfs puntloos.

Een topteam onwaardig. En dat beseft Fry, die van teambaas is weggepromoveerd tot CEO van Honda Racing. ,,Honda is vastbesloten van het Formule 1-project een succes te maken. En dat het daar onderhand tijd voor wordt, dat weet iedereen. Ja, de druk neemt toe”, vertelt hij in gesprek met Autosport.com.

Er is nieuwe hoop en de barre tijden zijn iets van het verleden, zei Yasuhiro Wada, voorzitter van de Formule 1-renstal van Honda, tijdens de presentatie van de nieuwe livery. ,,Het is belangrijk dat we van onze fouten leren en een stap voorwaarts zetten”, was de boodschap die hij het team meegaf.

Fouten tolereert Wada geen tweede keer. ,,Een gezonde instelling”, vindt Fry. Wel wijst hij op een karaktertrek van het bedrijf Honda: ongeduldigheid. ,,Zo is Honda's houding nu eenmaal, maar Honda wil ook ten koste van alles winnen.”

,,Het is alleen niet zo dat de renstal een deadline is opgelegd om uit te groeien tot een succesvol team. Honda blijft betrokken”, gaat hij verder. ,,Zover we de toekomst kunnen voorzien blijft Honda van de partij.”

KVN