Caterham lijkt in Duitsland de strijd weer enigszins aan te kunnen gaan met Marussia. Kamui Kobayashi laat dat zien door in ieder geval één Marussia achter zich te houden. Marcus Ericsson kwam zijn pitbox niet uit.

Voor de Zweedse Marcus Ericsson zat er niks anders op dan de kwalificatie vanuit de pitbox te bekijken. Tijdens de derde en laatste vrije training stak een hydraulisch lek de kop op. Het team heeft met man en macht geprobeerd de groene bolide vóór twee uur rijklaar te krijgen, maar dat bleek niet mogelijk.

Toch ziet Ericsson het redelijk zonnig in voor de race: “Ik denk dat we beter zijn dan in de voorgaande Grands Prix. De auto voelt een stuk beter aan, dus hopelijk kan ik morgen de eerste van een hele lange reeks goede races rijden.”

Kamui Kobayshi kreeg wel de kans om het Marussia lastig te maken. Hij slaagde daar deels in door in ieder geval sneller te zijn dan Max Chilton. “Ik ging voor twee runs op de supersofts“, blikt de Japanner terug. “” Na de crash van Hamilton besloten we tijdens de tweede run nog maar één vliegende ronde aan te gaan. Ik heb daar voor mijn gevoel het maximale uitgehaald, ook al had ik in de laatste sector last van overstuur en versleten rubber.”