Op het Marina Bay Street Ciruit kun je je geen fouten veroorloven. Daar is Pastor Maldonado ook weer aan herinnerd nadat hij na een klein momentje van onachtzaamheid hard in de vangrail terecht kwam.

De Lotus-courer, rijdend met startnummer dertien, had er toepasselijk genoeg net dertien rondjes in VT2 opzitten toen hij in de fout ging. “Ik verloor simpelweg de controle”, verhaalt hij ten overstaan van Motorsport-Total. “Ik was niet eens aan het pushen, de auto brak gewoon uit. Corrigeren was helaas niet mogelijk, want de bocht waarin het gebeurde is heel smal”, legt de Venezolaan uit.

Ook vlak voor zijn crash, waarmee hij voor een rode vlag zorgde, had Maldonado het al aan de stok met zijn Lotus E22. “Eén bocht eerder kreeg ik ook ineens enorm last van onderstuur, maar daar was wel ruimte om de auto weer onder controle te krijgen”, vertelt de coureur die in de terugblik van zijn team bovendien laat weten dat zijn bolide ‘heel nerveus’ was op op oudere banden.

Ondanks dat zijn training in de muur eindigde, zit Maldonado niet bij de pakken neer. “Dit kan gebeuren, en het was maar een vrije training. Ik moet de komende dagen gewoon weer gaan pushen, temeer omdat we hier relatief gezien competitiever lijken te zijn dan we de laatste tijd zijn geweest en weer dichtbij de top tien zitten”, aldus de tot twee keer toe als veertiende geklasseerde Maldonado.

Grosjean
Dat Lotus er in Singapore beter voor staat, beaamt teamgenoot Romain Grosjean. “De auto deed het goed vandaag. We hadden al verwacht dat het hier beter zou gaan dan op de circuits die we hiervoor hebben aangedaan, maar het is toch fijn om bevestigd te krijgen dat we inderdaad een stuk beter mee kunnen komen”, resumeert de Fransman, die achtereenvolgens achttiende en twaalfde was.