Renault is gefrustreerd dat het anno 2007 erg lastig is om een inhaalslag te maken dankzij de doorontwikkeling van de auto. ,,Het reglement biedt daar bijna geen ruimte voor”, zegt Dennis Chevrier.Het kampioensteam van 2005 en 2006 heeft de boot gemist en dreigt een verloren seizoen tegemoet te gaan. Werd er vorig jaar nog met Ferrari gevochten om de wereldtitel, nu blijven er voor Renault slechts de kruimels over. Die moeten dan ook nog gedeeld worden met Toyota en Williams.

En juist dit seizoen is de motorbevriezing ingevoerd, behoort de bandenoorlog tot het verleden en is het aantal testkilometers teruggeschroefd. ,,Dat we als team niet presteren vinden we nog tot daar aan toe, maar we vinden het behoorlijk frustrerend dat wij als engineers het verschil niet meer kunnen maken”, vertelt Chevrier, hoofd van de motorafdeling.

Volgens de Fransman kan dit seizoen juist het kleinste stapje voorwaarts van het grootste belang zijn. Het middenveld zit nu zo dicht bij elkaar dat één of twee tienden een wereld van verschil kunnen betekenen.

,,Dat hebben we in Bahrein wel gezien, het zat enorm dicht bij elkaar. Als wij in een kwalificatie twee tienden laten liggen, dan kunnen we de toptien wel vergeten”, meent hij. ,,En het maakt nogal een verschil of je als zesde of als elfde aan een race begint.”

Chevrier voegt daar als vanzelfsprekend nog aan toe dat Renault alles in het werk zal stellen om terug te keren aan de top en dat de motivatie groter is dan ooit.

KVN