Lewis Hamilton is ook in de tweede vrije training de snelste man op de baan. Maar opnieuw is hij niet foutloos. Regen zorgt ervoor dat de actie in het eerste halfuur van de sessie plaatsvindt. Max Verstappen eindigt als zestiende.

De tweede training begint nog droog, maar de dreiging van regen is nadrukkelijk aanwezig. De wedstrijdleiding schat de kans op regen op zeventig procent. Dus gaat iedereen snel naar buiten op de superzachte banden om deze nog te kunnen evalueren voordat de bui losbarst en het schaarse rubber op de baan weer wordt weggespoeld. 

Lewis Hamilton treft de langzaam rijdende Romain Grosjean op zijn pad bij het aanremmen van de laatste chicane. Hij schiet wat ver door, maar kan via de uitloopzone zonder schade zijn weg vervolgen. Even later verslikt hij zich, zonder opponent in de buurt, bijna in de kerbs, maar de wereldkampioen weet de Wall of Champions nog net te vermijden. Hij is overigens lang niet de enige die moeite heeft de bocht te halen. 

De Ferrari’s voeren ondertussen het veld aan, met Sebastian Vettel zes duizendsten voor Kimi Räikkönen. Als Hamilton zijn Mercedes eenmaal onder controle heeft, duikt hij drie tienden onder de tijd van Vettel. Nico Rosberg is vierde, voor Pastor Maldonado die Lotus na de derde plaats van Romain Grosjean in de ochtendsessie nog meer reden tot optimisme geeft. Grosjean zelf staat tussen de Williams’ van Valtteri Bottas en Felipe Massa op de zevende plaats. Red Bull-rijders Daniil Kvyat en Daniel Ricciardo maken de toptien compleet.

Na iets meer dan een half uur vallen geheel volgens de voorspelling de eerste regendruppels. Aanvankelijk nog motregen, maar na een kwartier gaan de hemelsluizen volledig open. En daarmee zit wat de snelle tijden betreft de sessie erop. De rest van het weekend wordt geen regen verwacht, dus het heeft weinig zin om de motoren onnodig te belasten. Alleen de Mercedessen gaan nog naar buiten voor een verkenningsrondje op de kletsnatte baan. Op intermediates nog wel; dat komt Hamilton duur te staan. Hij schiet rechtdoor in de haarspeldbocht en komt in de bandenstapels tot stilstand. De klap is niet al te groot, maar het zorgt wel voor een rodevlagsituatie zodat de auto veilig, maar hardhandig, kan worden weggetakeld.