Het akkefietje, dat deed denken aan de botsing tussen Kvyat en Sainz twee weken geleden op Silverstone, kwam Verstappen te staan op een tijdstraf van tien seconden. Hij besloot zo lang mogelijk door te rijden op zijn startset supersoftbanden. De vierde plek die Verstappen in de openingsronde bemachtigde, veranderde in de eerste positie toen de eerste drie auto’s veel eerder hun stop maakten. Negen ronden reed hij aan de leiding, voor hij zelf naar de pits ging voor zijn bandenwissel. De tijdstraf maakte dat Verstappen de wedstrijd daarna vrijwel helemaal in niemandsland doorbracht op P5. In de laatste ronden belandde hij nog vlak achter Valtteri Bottas, die op veel oudere banden rondreed. De Mercedes inhalen, lukte Verstappen niet meer.
Verstappen vijfde na straf voor beuk aan Ricciardo
Sutton Images
Vincent Sondermeijer
30 juli 2017
Max Verstappen is als vijfde geëindigd in de Grand Prix van Hongarije. De Nederlander kon het tempo van de Mercedessen en de Ferrari’s aardig bijbenen, maar kreeg een tijdstraf voor een botsing met Daniel Ricciardo in de eerste ronde.
Aan de finish lag Verstappen een halve seconde achter op Lewis Hamilton. De Red Bull-rijder had een minuut voorsprong op nummer zes Fernando Alonso. Verstappen houdt de zesde plek in het WK. Hij staat op 67 punten. Zijn voorsprong op Sergio Pérez groeide tot elf punten.
De aanvaring met Ricciardo was de eerste keer dat Verstappen op de baan met zijn Red Bull-teamgenoot in botsing kwam. In het gedrang na de start belandde Verstappen net achter Ricciardo. In bocht twee koos hij de binnenkant, maar Verstappen blokkeerde een wiel en ramde al ondersturend de sidepod van de Australiër. Die liep een vloeistoflek op, spinde en viel uit.
Tijdstraf
Het akkefietje, dat deed denken aan de botsing tussen Kvyat en Sainz twee weken geleden op Silverstone, kwam Verstappen te staan op een tijdstraf van tien seconden. Hij besloot zo lang mogelijk door te rijden op zijn startset supersoftbanden. De vierde plek die Verstappen in de openingsronde bemachtigde, veranderde in de eerste positie toen de eerste drie auto’s veel eerder hun stop maakten. Negen ronden reed hij aan de leiding, voor hij zelf naar de pits ging voor zijn bandenwissel. De tijdstraf maakte dat Verstappen de wedstrijd daarna vrijwel helemaal in niemandsland doorbracht op P5. In de laatste ronden belandde hij nog vlak achter Valtteri Bottas, die op veel oudere banden rondreed. De Mercedes inhalen, lukte Verstappen niet meer.
Het akkefietje, dat deed denken aan de botsing tussen Kvyat en Sainz twee weken geleden op Silverstone, kwam Verstappen te staan op een tijdstraf van tien seconden. Hij besloot zo lang mogelijk door te rijden op zijn startset supersoftbanden. De vierde plek die Verstappen in de openingsronde bemachtigde, veranderde in de eerste positie toen de eerste drie auto’s veel eerder hun stop maakten. Negen ronden reed hij aan de leiding, voor hij zelf naar de pits ging voor zijn bandenwissel. De tijdstraf maakte dat Verstappen de wedstrijd daarna vrijwel helemaal in niemandsland doorbracht op P5. In de laatste ronden belandde hij nog vlak achter Valtteri Bottas, die op veel oudere banden rondreed. De Mercedes inhalen, lukte Verstappen niet meer.
Gerelateerd nieuws
Vader Sergio Pérez twijfelt niet aan contract: ‘Checo is de meest gewilde coureur in F1’
24 april 2024 17:45 - Nieuws
Norris is een interessante aanwinst voor Red Bull: ‘Zullen hem nooit wegcijferen’
22 april 2024 13:30 - Nieuws
Kwalificatie GP China: Verstappen evenaart stokoud record Häkkinen, flop Hamilton
20 april 2024 10:17 - Nieuws