Aanwijzingen voor definitieve Williams-livery
De mededeling dat Randstad haar sponsordeal met Williams heeft uitgebreid, is meer dan alleen een sponsornieuwtje. Vrijgegeven details leveren namelijk aanwijzingen op voor Williams' definitieve livery.Eerder deze week lekten er twee foto's uit van een Williams, gespoten in afwijkende livery ten opzichte van 2006. Zo is er bijvoorbeeld meer wit waarneembaar. Aangenomen werd dat het om de interim-livery ging. Zoals de oplettende bezoeker al heeft gezien wordt er in Jerez echter getest met een vrijwel compleet blauwe auto.
Daardoor gonst het inmiddels van de geruchten dat op de uitgelekte foto's de definitieve livery voor 2007 is waar te nemen. Wat opvalt: op die foto's staat een Randstad-logo prominent op de neus van de auto. En wat wordt er vandaag bevestigd? ,,Het Randstad-logo zal vanaf dit seizoen duidelijk zichtbaar op de neus van de FW29 te zien zijn. Het contract heeft een looptijd van drie jaar.”
Een woordvoerder van Randstad verklaart tegenover FORMULE 1 RaceReport dat hij de uitgelekte foto's gezien heeft. ,,De positie van onze sticker klopt. Het kan misschien een centimeter schelen hier of daar, maar in principe is dat de plek waar ons logo komt te staan.”
Die bewering wordt gestaafd door de bijgevoegde foto in het persbericht, alleen staat het logo daar afgebeeld op de auto en livery van vorig seizoen. Verder wil en/of kan de zegsman niet op het onderwerp ingaan. ,,Daarvoor zul je toch echt bij Williams moeten zijn. Ook hebben wij nog geen beeld gezien van de definitieve livery.”
De Williams-renstal zit duidelijk niet te wachten op vragen over de uitgelekte foto's. ,,Geen commentaar”, klinkt het uit de mond van een woordvoerster. Op de vragen of de foto's echt zijn, wie deze heeft gelekt en wat het verhaal er achter is wordt niet gereageerd.
,,Wat betreft onze nieuwe livery zeg ik niks, 2 februari zullen we deze onthullen. Tot die tijd doen we geen mededelingen. Wel kan ik bevestigen dat de positie van de Randstad-logo's op beide foto's correct is.”
Er zijn nog meer aanknopingspunten dat Williams' nieuwe kleurstelling wel eens een goede drie weken te vroeg kan zijn uitgelekt. Op de foto's is een ander logo van de renstal te zien, een soort omringde W. Inmiddels siert dit logo samen met twee andere afbeeldingen e-mails van de persafdeling op.
Uit de foto's is verder af te leiden dat er maar weinig ruimte – alleen op de voorvleugel – is ingeruimd voor hoofdsponsor AT&T. Daar staat tegenover dat er grote stickers van het Chinese Lenovo op de sidepods en de achtervleugel zijn geplakt. Lenovo heeft in maart 2005 de PC-afdeling van IBM overgenomen.
Een bevestiging van dit sponsorcontract ontbreekt nog.
KVN