Aguri Suzuki is zenuwachtig
Super Aguri-teambaas Aguri Suzuki erkent dat hij voor aanvang van het seizoen 2007 zenuwachtiger is dan een jaar geleden, toen zijn renstal voor het Formule 1-debuut stond.Super Aguri bivakkeerde vorig jaar steevast in de achterste regionen van de startopstelling en scoorde dan ook geen WK-punten. Maar nu wordt van het door Honda gesteunde Japanse team verwacht dat het in staat moet zijn regelmatig punten te scoren.
,,Ik maak mij drukker dan een jaar geleden’’, erkent Suzuki in de Japanse hoofdstad Tokio, daags voor de presentatie van de nieuwe auto van het team, de SA07. ,,We doen immers mee om te racen, niet om de startopstelling te vullen.’’
De concurrentie volgt de (uitgestelde) presentatie van de SA07 met argusogen. Betreft het een kopie van de Honda RA106 van vorig seizoen, of heeft Super Aguri op het laatste moment toch een eigen auto ontwikkeld? Mocht de SA07 een kopie blijken te zijn van de Honda van 2006, mag worden aangenomen dat teams als Williams en Spyker bij de FIA een protest zullen indienen.
De huidige Formule 1-reglementen schrijven voor dat elk team zijn eigen auto ontwikkelt en bouwt. Pas in 2008 mag gebruik worden gemaakt van zogenoemde klantenchassis’. Vorig jaar debuteerde Super Aguri overigens met een omgebouwde Arrows A23 uit 2002. Dat was toegestaan, omdat Arrows inmiddels niet meer bestaat.
RW