Bridgestone geeft zichzelf de schuld van de matige prestaties van Ferrari. ,,Natuurlijk is het hele pakket van belang, maar de oorzaak van zo’n slecht resultaat als dit is gewoon onze banden.’’ Aldus Hirohide Hamshima, technisch-directeur van Bridgestone. Voor het eerst sinds die desastreuze Grand Prix van Hongarije in 2003 stond er geen Ferrari-coureur op het podium. En ook toen won Fernando Alonso, en werd Michael Schumacher beschamend zevende,destijds zelfs op een ronde achterstand. Ferrari en Bridgestone gingen vervolgens in ’strafkamp’ (lees zwaar testprogramma) , hetgeen resulteerde in drie opeenvolgende zeges en een wereldtitel.

Maar zo ver is het nog lang niet, zo denkt Hamashima. ,,Het potentieel over een vliegende ronde was bepaald niet bevredigend, en het feit dat Fernando (Alonso) en Jarno (Trulli) enkele seconden per ronde sneller reden dan wij heeft niets te maken met een afwijkende hoeveelheid brandstof. Er zijn geen excuses, het was een les voor ons. We gaan deze week tijdens tests in Mugello met een nieuwe generatie banden de baan op, en die zijn ontworpen voor de nieuwe F2005. Ik hoop dat we dan snel weer competitief worden.’’