Bridgestone zegt dat het zichzelf geen verwijten hoeft te maken voor de twee lekke banden van Michael Schumacher in de Grand Prix van Spanje. De oorzaak was volgens de Japanse fabrikant pure pech. De twee linker banden die het in Barcelona in een tijdsbestek van drie ronden begaven zijn voor onderzoek naar het hoofdkwartier van Bridgestone in Japan gevlogen.Daaruit blijktdat de linker achterband van Schumacher het heeft begeven doordat de structuur van de band zwakker werd tijdens de Safetycar-situatie vroeg in de race. De linker voorband raakte lek als gevolg van beschadiging door ’debris’, brokstukken op de baan.

Deze conclusies moeten voor enige opluchting bij Ferrari hebben gezorgd, aangezien de lekke banden dus niet direct het gevolg zijn van bovenmatige slijtage, hetgeen reden voor veel meer zorg zou zijn geweest.

David Coulthard vindt dat de nieuwe regel die zegt dat banden een hele race mee moeten gaan mens en machine tot de limiet drijven. De Schotse Red Bull-coureurdoelt daarmee op de twee lekke banden van Michael Schumacher, de enorme slijtage op de voorbanden bij Williams en zijn eigen ’flat spot’ tijdens de race.