Doornbos wil ervaring opdoen bij Red Bull
Drie contracten tekende Robert Doornbos in 2005. Hij begon als vrijdagcoureur bij Jordan, reed daarna voor Minardi en in 2006 gaat hij zich volledig richten op de vrijdagtests voor het Red Bull-team. Doornbos zelf wil vooral veel leren dit seizoen, bijvoorbeeld van David Coulthard. Toen de kans kwam om bij het Italiaanse team te racen greep hij die met beide handen aan, maar hij kan niet ontkennen dat het af en toe best frustrerend was om achteraan te rijden. Dat hij na acht races voor Minardi nu weer gaat testen op de vrijdagen ziet Doornbos daarom niet als een degradatie.
,,Het is een gewelde ervaring om te racen in de Formule 1, maar het leven is achteraan toch wat minder rooskleurig. Je moet de hele tijd op de blauwe vlaggen letten en zelfs als je keihard pusht zie je de andere auto’s zo van je wegrijden”, vertelt de Nederlander op de Autosport International Show.
Doornbos bedoelt hiermee niet dat hij spijt heeft van zijn transfer naar Minardi halverwege het seizoen. ,,Bij Jordan was er meer frustratie. Ik was vaak sneller dan de racecoureurs, die onervaren waren maar toch mochten racen. Toen de kans kwam om bij Minardi te racen heb ik geen moment getwijfeld.”
Het Minardi-avontuur is inmiddels een gesloten boek. Van het ene uiterste is hij in het andere uiterste terechtgekomen. Waar Minardi alle moeite had om had het hoofd boven water te houden, kan er bij Red Bull naar hartelust geïnvesteerd worden in het bouwen en ontwikkelen van een nieuwe auto. ,,Het is totaal anders bij Red Bull, het valt niet te vergelijken. Mijn rondleiding op de Minardi-fabriek duurde twintig minuten, bij Red Bull duurde het langer dan een uur.”
Zoals alle coureurs doen, heeft ook Doornbos zich een doel gesteld voor 2006: ervaring opdoen. En dat niet alleen, hij hoopt ook in de toekomst deel uit te blijven maken van de Oostenrijkse renstal. ,,Alles wat ik dit seizoen mee zal maken bij Red Bull zal me goed doen, want zo krijg ik steeds meer ervaring. Van David Coulthard kan ik zoveel leren, hij rijdt al zolang in de Formule 1. Het gaat een jaar worden waarin ik veel ga leren, daarom denk ik dat ik een goede keuze heb gemaakt. En ja, ik kan niet ontkennen dat ik e rnaar uitkijk om ooit voor het team te racen.”
KVN
,,Het is een gewelde ervaring om te racen in de Formule 1, maar het leven is achteraan toch wat minder rooskleurig. Je moet de hele tijd op de blauwe vlaggen letten en zelfs als je keihard pusht zie je de andere auto’s zo van je wegrijden”, vertelt de Nederlander op de Autosport International Show.
Doornbos bedoelt hiermee niet dat hij spijt heeft van zijn transfer naar Minardi halverwege het seizoen. ,,Bij Jordan was er meer frustratie. Ik was vaak sneller dan de racecoureurs, die onervaren waren maar toch mochten racen. Toen de kans kwam om bij Minardi te racen heb ik geen moment getwijfeld.”
Het Minardi-avontuur is inmiddels een gesloten boek. Van het ene uiterste is hij in het andere uiterste terechtgekomen. Waar Minardi alle moeite had om had het hoofd boven water te houden, kan er bij Red Bull naar hartelust geïnvesteerd worden in het bouwen en ontwikkelen van een nieuwe auto. ,,Het is totaal anders bij Red Bull, het valt niet te vergelijken. Mijn rondleiding op de Minardi-fabriek duurde twintig minuten, bij Red Bull duurde het langer dan een uur.”
Zoals alle coureurs doen, heeft ook Doornbos zich een doel gesteld voor 2006: ervaring opdoen. En dat niet alleen, hij hoopt ook in de toekomst deel uit te blijven maken van de Oostenrijkse renstal. ,,Alles wat ik dit seizoen mee zal maken bij Red Bull zal me goed doen, want zo krijg ik steeds meer ervaring. Van David Coulthard kan ik zoveel leren, hij rijdt al zolang in de Formule 1. Het gaat een jaar worden waarin ik veel ga leren, daarom denk ik dat ik een goede keuze heb gemaakt. En ja, ik kan niet ontkennen dat ik e rnaar uitkijk om ooit voor het team te racen.”
KVN