Nick Heidfeld heeft 15.000 toeschouwers getrakteerd op een demonstratie op het bevroren meer van St. Moritz. De Duitser gaf de demo ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van de White Turf.De White Turf is een internationale paardenrace die drie keer per jaar op het meer wordt georganiseerd. Credit Suisse is sponsor van het evenement en ook van de BMW Sauber-renstal, dus de link was snel gelegd.

De BMW-motor moest ieder halfuur opgewarmd worden om te voorkomen dat deze zou bevriezen. Bridgestone had speciale banden, met spikes, beschikbaar gesteld zodat de BMW Sauber-bolide nog een beetje grip kon vinden.

,,Een unieke ervaring”, vertelde 'Quick Nick' naderhand. ,,Het is behoorlijk indrukwekkend om het berglandschap om het meer te zien liggen terwijl je in een Formule 1-auto rijdt. Uiteraard is rijden op ijs niet te vergelijken met racen op een circuit. Het was even wennen om op deze ondergrond te rijden, maar ik heb er van genoten.”

Een jurywaardering is niet bekendgemaakt, de sms-uitslag evenmin.

Zie gerelateerde fotoalbums voor meer foto's.

KVN