Foto’s: Super Aguri presenteert SA07
Super Aguri heeft in de pitstraat in Albert Park, Melbourne de SA07 gepresenteerd. En, zoals verwacht, herbergt de auto heel wat Honda-trekjes.
Het team geeft zelf al aan dat deze bolide het resultaat is van de samenwerking tussen chef-ontwerper Peter McCool en Honda's R&D fabriek in Tochigi, Japan. Volgens de renstal is er een grote stap voorwaarts gezet. Zeker in vergelijking met de SA05, wat in feite de Arrows A23 was en waar vorig seizoen de eerste races mee werden gereden. Toch is teambaas Aguri Suzuki niet geheel tevreden. ,,We hebben verreweg het grootste deel van de planning af kunnen werken, maar we kwamen toch wel wat tijd tekort. Met name als het aankomt op optimaliseren van de betrouwbaarheid”, vertelt hij. Hij voegt er snel aan toe dat hij wel blij is met de auto zoals die vandaag is gepresenteerd. Super Aguri maakt gebruik van de gehomologeerde Honda-motor en de deal is zo opgesteld dat het team ook beschikt over een carbon versnellingsbak. Hierdoor is de integratie en gewichtsverdeling verder geoptimaliseerd, wat de betrouwbaarheid van de SA07 ten goede moet komen. Eén van de grootste uitdagingen van het team was het doorstaan van de FIA-crashtest. Dat leverde in eerste instantie de nodige problemen op. Daarna zijn er veranderingen doorgevoerd aan de neus en diffuser. Vooral dat laatste had wat voeten in aarde omdat het niet ten koste mocht gaan van aërodynamische oplossingen. Doel van het team is meestrijden om de punten. Later dit seizoen wordt de uitdaging verlegd naar het uitgroeien tot stabiele middenmoter. KVN
Het team geeft zelf al aan dat deze bolide het resultaat is van de samenwerking tussen chef-ontwerper Peter McCool en Honda's R&D fabriek in Tochigi, Japan. Volgens de renstal is er een grote stap voorwaarts gezet. Zeker in vergelijking met de SA05, wat in feite de Arrows A23 was en waar vorig seizoen de eerste races mee werden gereden. Toch is teambaas Aguri Suzuki niet geheel tevreden. ,,We hebben verreweg het grootste deel van de planning af kunnen werken, maar we kwamen toch wel wat tijd tekort. Met name als het aankomt op optimaliseren van de betrouwbaarheid”, vertelt hij. Hij voegt er snel aan toe dat hij wel blij is met de auto zoals die vandaag is gepresenteerd. Super Aguri maakt gebruik van de gehomologeerde Honda-motor en de deal is zo opgesteld dat het team ook beschikt over een carbon versnellingsbak. Hierdoor is de integratie en gewichtsverdeling verder geoptimaliseerd, wat de betrouwbaarheid van de SA07 ten goede moet komen. Eén van de grootste uitdagingen van het team was het doorstaan van de FIA-crashtest. Dat leverde in eerste instantie de nodige problemen op. Daarna zijn er veranderingen doorgevoerd aan de neus en diffuser. Vooral dat laatste had wat voeten in aarde omdat het niet ten koste mocht gaan van aërodynamische oplossingen. Doel van het team is meestrijden om de punten. Later dit seizoen wordt de uitdaging verlegd naar het uitgroeien tot stabiele middenmoter. KVN