Foto’s: McLaren onthult definitieve kleurstelling
Dit is ‘m dan, de kleurstelling waarmee McLaren dit jaar gaat racen. In tegenstelling tot bij de recente testritten, zal de MP4-21 dit jaar tijdens de Grand Prix’ niet oranjegekleurd zijn. Het team van Ron Dennis heeft gekozen voor een overwegend chromen verflaag.
De MP4-21 is de eerste McLaren in de geschiedenis zonder tabaksreclame, nadat West het eind vorig jaar omwille het verbod op tabaksreclame in de Formule 1 voor gezien hield als titelsponsor. McLaren heeft dit jaar geen titelsponsor, maar de sidepods zijn niet leeg. Op de flanken van de auto prijkt het logo van McLarens voornaamste geldschieter Jonny Walker, een whiskymerk. McLaren heeft de afgelopen maanden keihard gewerkt aan de livery. ,,Er zit veel tijd en werk in deze unieke chromen look”, zegt McLarens Marketing Managing Director Ekrem Sami. ,,We zijn áltijd op zoek naar innovatieve manieren om onze sponsors en partners iets unieks te bieden. En met deze kleurstelling zijn we daar naar mijn idee goed in geslaagd. Hij is absoluut fotogeniek.” Ook coureurs Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya vinden dat het ontwerp goed is gelukt. ,,Het ziet er werkelijk fantastisch uit”, vindt Raikkonen. ,,Als we de auto net zo snel kunnen maken als dat hij eruit ziet, dan komt het helemaal goed.” Montoya: ,,Wow. Wat een prachtige auto. Ik heb natuurlijk al een aantal maal met de (oranje, red.) MP4-21 getest, maar de auto ziet er op deze manier heel anders uit.” De foto’s:
Foto 1
Foto 2 PPB
De MP4-21 is de eerste McLaren in de geschiedenis zonder tabaksreclame, nadat West het eind vorig jaar omwille het verbod op tabaksreclame in de Formule 1 voor gezien hield als titelsponsor. McLaren heeft dit jaar geen titelsponsor, maar de sidepods zijn niet leeg. Op de flanken van de auto prijkt het logo van McLarens voornaamste geldschieter Jonny Walker, een whiskymerk. McLaren heeft de afgelopen maanden keihard gewerkt aan de livery. ,,Er zit veel tijd en werk in deze unieke chromen look”, zegt McLarens Marketing Managing Director Ekrem Sami. ,,We zijn áltijd op zoek naar innovatieve manieren om onze sponsors en partners iets unieks te bieden. En met deze kleurstelling zijn we daar naar mijn idee goed in geslaagd. Hij is absoluut fotogeniek.” Ook coureurs Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya vinden dat het ontwerp goed is gelukt. ,,Het ziet er werkelijk fantastisch uit”, vindt Raikkonen. ,,Als we de auto net zo snel kunnen maken als dat hij eruit ziet, dan komt het helemaal goed.” Montoya: ,,Wow. Wat een prachtige auto. Ik heb natuurlijk al een aantal maal met de (oranje, red.) MP4-21 getest, maar de auto ziet er op deze manier heel anders uit.” De foto’s:
Foto 1
Foto 2 PPB