De bolides die Honda en Super Aguri in 2007 inzetten, wijken aanzienlijk van elkaar af. Dit claimt Nick Fry. Volgens de Honda-teambaas is het niet zo dat de auto's als twee druppels water op elkaar lijken.Super Aguri test deze winter met, naar eigen zeggen, een interim-auto die verdacht veel weg heeft van Honda's RA106. En de RA107 van dit seizoen is juist weer op die auto gebaseerd.

Hoe de nieuwe Super Aguri er uit komt te zien is vooralsnog een groot raadsel. En dat zal het nog wel even blijven ook, omdat de presentatie van het team slechts een week voor de start van het seizoen plaatsvindt.

Wel is bekend dat het chassis is gebouwd door de Honda R&D fabriek in Tochigi, Japan. Helemaal feilloos verliep dat niet, Het team werd getroffen door tegenslag toen de eerste versie niet door de crashtest van de FIA kwam.

,,De auto's zijn compleet verschillend. Ik ben er van overtuigd dat iedereen dit kan zien als je beide wagens binnenkort naast elkaar zet”, vertelt Fry in gesprek met FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper.

,,De auto's zullen net zoveel op elkaar lijken als de RA107 op de Ferrari F2007. De Super Aguri lijkt niet op de RA107 en ook niet op de RA106.”

Toch kan Fry moeilijk ontkennen dat er helemaal geen informatie wordt uitgewisseld tussen beide Honda-teams. ,,Er zijn verschillende mensen van het fabrieksteam overgestapt naar Super Aguri, voormalig chief engineer Mark Ellis bijvoorbeeld om er één te noemen. Zo is dat bij nog wel meer mensen het geval.”

,,Daarom zeg ik ook niet dat hun denkwijze verschilt, want de mensen achter het project gaan zich bij een ander team niet anders gedragen. Vergelijk de McLarens die Adrian Newey heeft ontworpen maar eens met de Red Bull van nu. Zoiets gebeurt nu eenmaal.”

Williams en Spyker hebben meermaals hun vraagtekens geplaatst bij de strategie die de Honda- en Red Bull-teams hanteren omdat klantenchassis' officieel pas in 2008 legaal worden.

Wel is er in beide gevallen een verschil waarneembaar. De Honda-teams maken gebruik van dezelfde motor terwijl de chassis' van elkaar verschillen, bij de Red Bull-renstallen is het precies andersom.