Gascoyne: ‘Ik kan niet toveren’
De kans is groot dat Spyker al eind juli op de Nürburgring de nieuwe auto inzet. Mike Gascoyne heeft het schema nog eens bekeken en denkt dat een debuut in Duitsland mogelijk is. ,,Het gaat wel krap worden.”De B-versie zal uitgerust worden met onder meer een nieuwe achterkant, versnellingsbak, koelsysteem en bodywork. Het team rekent erop dat de auto op aërodynamisch vlak een redelijk grote stap voorwaarts is.
Het debuut van de B-versie was aanvankelijk voor de Grand Prix van Turkije, eind augustus, gepland. Waarom opeens zoveel haast? Staat Gascoyne onder druk? Eist de directie resultaat? ,,Niets van dat alles”, verzekert de Engelsman in de nieuwste uitgave van FORMULE 1 RaceReport.
,,Niet Michiel Mol, niet Victor Muller of Colin Kolles, maar ik maak de keuzes als het om techniek gaat. En ik heb ons schema aandachtig bekeken en aan de hand van de vorderingen die we maken, denk ik voor Duitsland al klaar te zijn met de B-auto.”
Het gaat krap worden, erkent hij. ,,Tijd is geld in de Formule 1. Dus als het eerder kan is dat mooi meegenomen, maar we willen het wel goed doen en gaan dus niet roekeloos te werk om de auto maar voor Duitsland af te hebben.”
Nu er zoveel wordt gepraat over de auto van de hand van Gascoyne zijn de verwachtingen hoog. Dat beseft hij dondersgoed. ,,Bij Benetton en Toyota heb ik ook een jaar nodig gehad om alles voor elkaar te krijgen. Dat zal hier ook het geval zijn. Die B-versie zal ons zeker naar verder naar voren brengen, maar verwacht geen wonderen. Ik ben geen tovenaar.”
Meer lezen? Koop dan de nieuwste FORMULE 1 RaceReport, editie7 van 2007. Overal verkrijgbaar voor slechts euro 4,10!