Sinds de Grand Prix van Amerika weet teambaas Collin Kolles met welke motoren het Jordan-team volgend jaar rijdt, als de renstal transformeert tot Midland F1. Het is inmiddels haast een publiek geheim dat het om Toyota-motoren gaat. Hoewel er nog geen officieel persbericht is verschenen, gaat sportief directeur Adrian Burgess alvast een stap verder.
,,Door de samenwerking met Toyota te continueren hebben we wat betreft één van de sleutelelementen alvast duidelijkheid. Het is goed dat het team voor de verandering eens doorgaat met dezelfde motorleverancier. Toyota is voor ons de perfecte partner en de motoren van het Japanse bedrijf zullen een grote rol spelen in de opbouw van Midland", vertelt Burgess op Formula1.com. ,,Het is voor ons een grote bonus om verder te gaan met Toyota."

In het verleden is Jordan vaak gewisseld van motorleverancier. Naast Toyota, hebben onder meer krachtbronnen van Yamaha, Peugeot, Honda en Ford voor aandrijving van de gele bolides gezorgd. Maar met alleen een motor is het nieuwe Midland-team er nog niet, om de ambities kracht bij te zetten zal er flinke vooruitgang met de auto geboekt moeten worden. Anders kunnen de doemscenario’s alvast tevoorschijn gehaald worden.

Aangezien het in de planning staat om pas in februari met de nieuwe auto te gaan testen, zal het team eerst een interim-wagen bouwen. ,,We willen niks overhaasten. Daarom is het de bedoeling een interim-auto in te zetten, zodoende kunnen we met de nieuwe motor en met de belangrijkste nieuwe onderdelen alvast gaan testen", vervolgt de opvolger van Trevor Carlin. ,,Vooralsnog willen we onze tijd in de windtunnel optimaal gebruiken, want dat is een punt waarop we nog veel tijd kunnen winnen."

KVN