
Foto: Motorsport Images
Hülkenberg kon meteen flink wat meters maken, hij kwam vanochtend tot 65 ronden. “Het voelde als thuiskomen eigenlijk. De eerste indruk is ok, gewoon goed voor nu. 65 ronden zonder problemen, een goede start. En het voelt echt niet zo anders, de zitpositie is hetzelfde, het stuur is hetzelfde. Ik verwachtte ook niet een enorm verschil. Het was van tevoren ook moeilijk inschatten wat de invloed van de nieuwe aero-regels zouden zijn.” De auto’s zijn uitgerust met grotere voor- en achtervleugels, het is de bedoeling dat het makkelijk wordt om dicht achter andere auto’s te rijden. “Ik heb het nog niet geprobeerd, op de eerste testdag ga ik niet dicht achter collega’s rijden! Je voelt wel duidelijk dat de achtervleugel groter is. Er is meer drag, alsof je een parachute voorttrekt. Je kijkt in de spiegel en dan zie je die enorme vleugel. Het heeft impact op het gevoel en de power.” Renault hoopt met de fonkelnieuwe auto én motor het gat te dichten naar de top-drie. “De sfeer is goed, iedereen is blij om weer te beginnen, heeft er zin in. De vibe is goed!”