Korte race voor Virgin Racing
Virgin Racing was snel klaar in China. Waar koppelingsproblemen bij Lucas di Grassi roet in het eten gooide, is Timo Glock helemaal niet van start gegaan.
Koppelingsproblemen zorgden ervoor dat de auto van Lucas di Grassi niet op tijd klaar was om de race vanaf de grid te starten. Terwijl het team zich voorbereidde op een start vanuit de pits, bleek dat de vervangende koppeling eveneens niet correct functioneerde. Lucas di Grassi moest dus vanaf de zijlijn toekijken hoe de race zonder hem van start ging.
Omdat het voor het team van groot belang is om data te verzamelen hebben de monteurs hard gewerkt om de auto weer aan de praat te krijgen wat ervoor zorgde dat de Braziliaan in ronde zeven eindelijk kon racen. Maar het duurde niet lang, acht ronden om precies te zijn, voor hetzelfde koppelingsprobleem weer de kop op stak.
“Dit is natuurlijk geen fijne manier om het weekend te beëindigen, nadat we twee goede dagen hadden op vrijdag en zaterdag. We zullen hard werken om de oorzaak van de problemen te vinden. We zullen ze oplossen en dezelfde vorm terugvinden als in Maleisië, want we kunnen zeker het beste nieuwe team worden”, verklaarde Di Grassi strijdvaardig.
Ook teammaat Timo Glock kende de nodige problemen. Een defect aan het luchtdruksysteem zorgde ervoor dat Glock vanaf de grid weer naar de pits geduwd moest worden. Het probleem was dermate ingewikkeld dat een snelle oplossing onmogelijk was, waardoor Glock niet van start is gegaan.
“Een moeilijke dag voor mij en het team. Alles ging prima tot de procedure op de grid”, aldus een teleurgestelde Glock. “Het probleem kwam uit het niets en er was niet wat we konden doen om alsnog de start te halen.”