Tot grote ontevredenheid van Pierre Dupasquier mocht Felipe Massa vorige week plaatsnemen achter een Ferrari op Bridgestone-schoeisel. Het zal de Fransman daarentegen ongetwijfeld goed doen dat Massa Bridgestone een drukke winter in het vooruitzicht heeft gesteld. De Braziliaanse Sauber-coureur, die aan het einde van dit seizoen echt de overstap naar Maranello maakt, is de enige coureur die dit jaar rubber van beide bandenfabrikanten heeft getest. ,,Ik kan niet ontkennen dat Bridgestone momenteel wat problemen heeft", vertelt hij in het Italiaanse Autosprint. ,,Er moet meer ontwikkeld worden, je ziet het ook aan de prestaties van Jordan en Minardi. Zij gaan niet zo snel als ze zouden moeten gaan."

Wat zijn de grootste verschillen tussen beide banden? ,,De Michelins gedragen zich anders in snelle en middelsnelle bochten. In de snelle gedeeltes doen de Bridgestones het weer erg goed."

Ferrari heeft dit seizoen meermaals laten weten dat haar prestaties lijden onder het Japanse rubber. Michael Schumacher heeft onlangs echter gezegd dat de Scuderia ook haar hand in de eigen boezem moet steken. Feit is in ieder geval dat de Duitser prolongatie van zijn wereldtitel welhaast kan vergeten.

In een poging de prestaties ten opzichte van de concurrentie te verbeteren wil Brdigestone in 2006 graag meer teams onder haar hoede hebben. Omtrent een overstap van Williams en Red Bull doen al lange tijd geruchten de ronde. Ook Toyota wordt in het geruchtencircuit gelinkt aan de Japanse bandenfabrikant, maar Mike Gascoyne heeft de kwestie al enkele keren ontkend.

KVN