Mosley wil niet meer terug naar de jaren zeventig
De uitkomst van de FIA-enquête heeft ervoor gezorgd dat Max Mosley nog eens na heeft gedacht over zijn voorgestelde veranderingen op technologisch gebied. De Brit wilde de downforce van de hedendaagse F1 verminderen tot een niveau dat in de jaren zeventig gebruikelijk was. De fans hebben Mosley nu op andere gedachten gebracht. In de paddock zelf stuiten de plannen van de oud-advocaat eveneens op veel verzet. De sport zou mogelijk zelfs haar machtspositie als raceklasse kunnen verliezen. Mosley heeft nu in een brief aan de teams laten weten dat ze na moeten gaan denken over ’nuttige technologische ontwikkelingen’.
,,De huidige technologie is veel te steriel, het moet allemaal een stuk nuttiger worden", aldus Mosley. ,,We moeten ervoor zorgen dat bijvoorbeeld ook personenauto’s gebruik kunnen maken van de nieuwste ontwikkelingen in de F1. Er blijven dan zat aspecten over voor de grote fabrikanten om hun technische hoogstandjes tentoon te spreiden in de F1."
In Mosleys ogen is het niet juist om allerlei beperkingen aan het bodywork op te leggen om zodoende de snelheid in de bochten te verminderen. De kunsten van de aërodynamische experts worden op die manier niet gebruikt en eigenlijk is het alleen maar duur. Het recente voorstel van Mosley om ter bevordering van het inhalen een ’push-to-pass’-knop in te voeren in de Formule 1 is volgens hem een perfect voorbeeld van hoe het zou moeten. KVN
,,De huidige technologie is veel te steriel, het moet allemaal een stuk nuttiger worden", aldus Mosley. ,,We moeten ervoor zorgen dat bijvoorbeeld ook personenauto’s gebruik kunnen maken van de nieuwste ontwikkelingen in de F1. Er blijven dan zat aspecten over voor de grote fabrikanten om hun technische hoogstandjes tentoon te spreiden in de F1."
In Mosleys ogen is het niet juist om allerlei beperkingen aan het bodywork op te leggen om zodoende de snelheid in de bochten te verminderen. De kunsten van de aërodynamische experts worden op die manier niet gebruikt en eigenlijk is het alleen maar duur. Het recente voorstel van Mosley om ter bevordering van het inhalen een ’push-to-pass’-knop in te voeren in de Formule 1 is volgens hem een perfect voorbeeld van hoe het zou moeten. KVN