Bruno Senna viel in de slotfase van Singapore uit met een opgeblazen motor. Er waren echter meer problemen aan boord. Zo had hij met nog zestien ronden te gaan geen KERS meer en stapte hij uit met brandwonden op zijn rug.

Eerst dacht Williams dat dat aan het KERS-systeem lag. Vlak voordat Senna uitviel, kreeg hij instructies van het team hoe hij uit de auto moest stappen. “Spring met beide voeten tegelijk uit de cockpit. Probeer ten koste van alles te voorkomen dat je contact heb met de auto als je al deels op het asfalt staat.”

Het team nam het zekere voor het onzekere. Na onderzoek is nu gebleken wat de oorzaak was van Senna’s brandwonden. “Er zaten een paar kabels los. Hierdoor kwam hitte achterin de auto vrij. KERS had er niets mee te maken. Bruno is vandaag in de fabriek en hij is volledig in orde”, schrijft het team in een bericht op Twitter.”

Ook Senna liet van zich horen. “De brandwonden op mijn rug waren niet ernstig. Ze zijn nu nagenoeg genezen. Vandaag rij ik in de simulator.”