Het team heeft nog wel een paar dagen om een uiteindelijke beslissing te maken. Zeven dagen na de meeting met de World Motor Sport Council moet bekend zijn wat de renstal van plan is. Twee dingen spelen een belangrijke rol bij het besluit van het Oostenrijkse team. Het is nog onzeker of er een straf wordt uitgedeeld en bovendien is het nog maar de vraag of beroep aantekenen het risico waard is. Anderzijds is het ook onzeker of Red Bull als enige aangeklaagd kan worden door de fans als ze als enige team schuldig wordt bevonden.
Het besluit van Red Bull om voorlopig (nog) geen beroep aan te tekenen, heeft volgens de man die het Jaguar-team overnam niks te maken met de levering van Ferrari-motoren in 2006. In Imola werd bekend dat Red Bull volgend seizoen Italiaanse krachtbronnen krijgt en het verleden heeft in het geval van Sauber geleerd dat zulke contracten ook in de politieke strijd doorspelen.
,,Wij worden totaal niet beïnvloed door Ferrari. In het contract met Ferrari is opgenomen dat we allebei onze eigen koers varen en niet van elkaar afhankelijk zijn. We geen zeker geen compromissen sluiten", besluit Mateschitz.