Schumacher: ’Gevecht met Renault nog niet voorbij’
Twee overwinningen, waarvan één dubbelzege. Dat is de score voor Renault na twee races. Ferrari staat nog op nul, maar dat betekent niet dat de titelstrijd al is beslist. Sterker nog, Michael Schumacher zegt dat het Frans/Engelse team er ondanks de voorsprong nog lang niet is. In Maleisië maakte de Duitser het de Renaults niet moeilijk. Hij kon zich geen moment mengen in de strijd om de koppositie. ,,We wisten vooraf al dat we het Renault hier niet moeilijk konden maken. Historisch gezien is onze auto niet zo geschikt voor dit circuit”, claimt ’Der Michael’
Opmerkelijke uitspraken, want Ferrari’s staat van dienst op Sepang is niet slecht te noemen. Al gebiedt de eerlijkheid ook weer te zeggen dat er de laatste jaren maar weinig Ferrari’s als eerste over de streep kwamen in Maleisië. Tot en met 2001 was de Scuderia echter vrijwel oppermachtig in the hottest race of the year.
In vergelijking met vorig jaar staat Ferrari er een stuk beter voor. Hoe groot het verschil met Renault is durft Schumacher alleen niet te zeggen. ,,Dan moet ik de tijden even checken, het zal wel neerkomen op een halve seconde. En dat is niet verkeerd, want dit is voor ons gewoon een slecht circuit. Met deze marge kan ik niet ontevreden zijn.” De echte snelheid van Ferrari zal dus beter zijn dan in Maleisië, maar ook minder ten opzichte van Bahrein. ,,Het hangt een beetje van het circuit af, ik denk dat we er in Australië beter voorstaan dan hier.”
Van optimisme is ook sprake bij Jean Todt, die de ontwikkeling bij Bridgestone nauwlettend volgt. ,,Het ging niet eens zo heel slecht, maar we moesten natuurlijk wel achteraan starten. Dat kost gewoon tijd, met een beter resultaat hadden we geen rekening gehouden.” Nu nog iets competitiever worden. ,,Dat is wel het goed dat ik heb, dat het nog wat beter moet. Bridgestone heeft al veel vooruitgang geboekt en er komen nog wat dingen aan die ons verder zullen helpen.”
KVN
Opmerkelijke uitspraken, want Ferrari’s staat van dienst op Sepang is niet slecht te noemen. Al gebiedt de eerlijkheid ook weer te zeggen dat er de laatste jaren maar weinig Ferrari’s als eerste over de streep kwamen in Maleisië. Tot en met 2001 was de Scuderia echter vrijwel oppermachtig in the hottest race of the year.
In vergelijking met vorig jaar staat Ferrari er een stuk beter voor. Hoe groot het verschil met Renault is durft Schumacher alleen niet te zeggen. ,,Dan moet ik de tijden even checken, het zal wel neerkomen op een halve seconde. En dat is niet verkeerd, want dit is voor ons gewoon een slecht circuit. Met deze marge kan ik niet ontevreden zijn.” De echte snelheid van Ferrari zal dus beter zijn dan in Maleisië, maar ook minder ten opzichte van Bahrein. ,,Het hangt een beetje van het circuit af, ik denk dat we er in Australië beter voorstaan dan hier.”
Van optimisme is ook sprake bij Jean Todt, die de ontwikkeling bij Bridgestone nauwlettend volgt. ,,Het ging niet eens zo heel slecht, maar we moesten natuurlijk wel achteraan starten. Dat kost gewoon tijd, met een beter resultaat hadden we geen rekening gehouden.” Nu nog iets competitiever worden. ,,Dat is wel het goed dat ik heb, dat het nog wat beter moet. Bridgestone heeft al veel vooruitgang geboekt en er komen nog wat dingen aan die ons verder zullen helpen.”
KVN