Shoot-out voor tweede BMW-stoel?
Wie wordt de teamgenoot van Nick Heidfeld? Dat is de grote vraag, want ondanks een doorlopende verbintenis lijkt het erop dat BMW het niet erg ziet zitten in Jacques Villeneuve. Daarom wordt er deze winter mogelijk een shoot-out gehouden, om te bepalen wie de tweede cockpit krijgt. Het begint er dus steeds meer op te lijken dat BMW Jacques Villeneuve onder druk probeert te zetten. Eerst werd er gezegd dat het team de prestaties van de Canadees in de laatste races van 2005 nauwlettend zal volgen, nu komt Mario Theissen met het idee voor een shoot-out. Wars van dergelijke activiteiten is men niet, vorig jaar bepaalden Nick Heidfeld en Antonio Pizzonia aan de hand van een shoot-out wie de tweede Williams kreeg.
BMW-motorsport directeur Mario Theissen heeft bevestigd dat dit tot de mogelijkheden behoort. ,,We willen er alles aan doen om te zorgen dat we in 2006 goede prestaties leveren. Dan bedoel ik niet alleen de resultaten in de races, maar ook wat betreft de opbouw van het team voor de lange termijn."
,,Daarom hebben we coureurs nodig die ons een zetje in de rug kunnen geven, coureurs die weten wat het is om een auto te ontwikkelen", geeft de Duitser een profielschets. ,,Over namen wil ik het niet hebben, maar het is ons doel om tegen eind november duidelijkheid te hebben. Zo kunnen we ons vanaf dat moment met de twee racecoureurs voorbereiden op 2006. Lukt dat niet, dan is het inderdaad mogelijk dat we in november een vergelijkingsprogramma opzetten", vervolgt hij tegenover Autosport-Atlas.
Hoewel uit dit nieuws niet al te veel vertrouwen in Jacques Villeneuve blijkt, is Theissen wel van mening dat hij het beter doet dan aan het begin van dit seizoen. In de laatste twee races van dit jaar krijgt de wereldkampioen van 1997 de gelegenheid om zijn kunsten in optima forma te tonen.
,,De situatie rondom Jacques volgen we op de voet. Aan het begin van het seizoen was het duidelijk dat zelfs een oud-wereldkampioen het moeilijk kan hebben als hij een tijd niet gereden heeft. Jacques had wat moeite om zich aan te passen en om aan de banden te wennen, maar inmiddels zit hij al een stuk dichter bij Felipe Massa. We willen graag zien hoe hij het seizoen eindigt."
Toch zijn er genoeg redenen voor BMW om de Canadees te behouden. Hij kan een team vooruit helpen, ze hoeven zijn contract niet af te kopen en hij is een goed uitgangsbord voor de markt in Noord-Amerika. Er wordt echter ook met andere kandidaten gesproken. Onder meer met Alexander Wurz, die na China niet meer onder contract staat bij McLaren. Ook Anotnio Pizzonia wordt genoemd, de Brazilianen heeft via Williams nauwe banden met de Duitse fabrikant.
KVN
BMW-motorsport directeur Mario Theissen heeft bevestigd dat dit tot de mogelijkheden behoort. ,,We willen er alles aan doen om te zorgen dat we in 2006 goede prestaties leveren. Dan bedoel ik niet alleen de resultaten in de races, maar ook wat betreft de opbouw van het team voor de lange termijn."
,,Daarom hebben we coureurs nodig die ons een zetje in de rug kunnen geven, coureurs die weten wat het is om een auto te ontwikkelen", geeft de Duitser een profielschets. ,,Over namen wil ik het niet hebben, maar het is ons doel om tegen eind november duidelijkheid te hebben. Zo kunnen we ons vanaf dat moment met de twee racecoureurs voorbereiden op 2006. Lukt dat niet, dan is het inderdaad mogelijk dat we in november een vergelijkingsprogramma opzetten", vervolgt hij tegenover Autosport-Atlas.
Hoewel uit dit nieuws niet al te veel vertrouwen in Jacques Villeneuve blijkt, is Theissen wel van mening dat hij het beter doet dan aan het begin van dit seizoen. In de laatste twee races van dit jaar krijgt de wereldkampioen van 1997 de gelegenheid om zijn kunsten in optima forma te tonen.
,,De situatie rondom Jacques volgen we op de voet. Aan het begin van het seizoen was het duidelijk dat zelfs een oud-wereldkampioen het moeilijk kan hebben als hij een tijd niet gereden heeft. Jacques had wat moeite om zich aan te passen en om aan de banden te wennen, maar inmiddels zit hij al een stuk dichter bij Felipe Massa. We willen graag zien hoe hij het seizoen eindigt."
Toch zijn er genoeg redenen voor BMW om de Canadees te behouden. Hij kan een team vooruit helpen, ze hoeven zijn contract niet af te kopen en hij is een goed uitgangsbord voor de markt in Noord-Amerika. Er wordt echter ook met andere kandidaten gesproken. Onder meer met Alexander Wurz, die na China niet meer onder contract staat bij McLaren. Ook Anotnio Pizzonia wordt genoemd, de Brazilianen heeft via Williams nauwe banden met de Duitse fabrikant.
KVN