De nieuwe Spyker ziet er fantastisch uit, maar dat is niet zonder slag of stoot tot stand gekomen. De oranje kleur heeft voor veel hoofdbrekens gezorgd.,,De kleur bleek heel anders op foto's en weer anders op tv over te komen. We hebben dus moeten experimenteren om de juiste samenstelling te vinden. Dat is gelukt”, vertelt Michiel Mol in de nieuwste uitgave van FORMULE 1 RaceReport.

Met de oude kleur moesten er bovendien drie lagen á acht kilo worden aangebracht, wat voor veel extra ballast zorgde. ,,Dat probleem is ook opgelost”, vervolgt Spykers Formule 1-directeur. ,,We hoeven nu nog maar één laag aan te brengen. En het mooie is dat het verschil met de vorige versie echt minimaal is.”

De grootste zorg bij Spyker was of de reclame-uitingen wel goed over zouden komen. Dat probleem lijkt opgelost. Goed nieuws voor Marcel Boekhoorn, die hoogstwaarschijnlijk ook met sponsornamen op de wagen komt.

Mol: ,,We zijn momenteel in gesprek over welke uitingen er op de auto komen. Dat kunnen bedrijven (bijvoorbeeld De Pers of Ouwehands Dierenpark, red.) van Marcel zijn, maar het is ook mogelijk dat relaties van Marcel zijn plekken innemen.”

De nieuwste FORMULE 1 RaceReport, editie 4 van 2007, is vanaf donderdag 1 maart overal verkrijgbaar voor slechts euro 4,10!