Spyker zal pas begin februari, na de officiële presentatie, voor het eerst met de nieuwe bolide gaan testen. Ruim twee weken later dan de andere teams. Michiel Mol: ,,Het is gewoon niet anders.”De Nederlandse renstal kiest net als Williams voor een andere strategie door pas later met de nieuwe wagen te gaan testen. Het gros van de teams begint half januari het testwerk met de nieuwe bolides. Vooral 16 januari wordt een knaller, met de nieuwe BMW, Renault en misschien ook wel de Ferrari.

Dat Spyker nu nog later kennis maakt met de nieuwe Bridgestone-banden baart Mol geen zorgen. ,,Het is gewoon niet anders. We zitten met een nieuwe motor die we moeten inpassen (Ferrari, red.) en bovendien hebben we ervoor gekozen onze middelen zo efficiënt mogelijk te besteden”, zegt hij tegenover FORMULE 1 RaceReport.

,,Het is niet ideaal, maar het team heeft prima ervaringen met Bridgestone. We rekenen we erop dat het goed komt.” Voordeel voor Spyker is wel dat het seizoen pas 18 maart in Australië begint zodat er begin maart ook nog getest kan worden.

Op de nieuwe auto zullen waarschijnlijk nog geen stickers van een hoofdsponsor te bewonderen zijn. Spykers Chief Technology Officer verwacht op korte termijn geen hoofdsponsor aan te trekken. ,,Ons doel is om in 2008 een hoofdsponsor te hebben. Alles wat eerder komt is mooi meegenomen.”

Ook over de aan te stellen testcoureur bestaat nog veel onduidelijkheid. Niet in de laatste plaats omdat nog niet duidelijk is welke rol er voor de vrijdagtesters is weggelegd. En zo'n vrijdagcoureur is natuurlijk een belangrijke bron van inkomsten voor Spyker.

,,Maar ook nuttig”, benadrukt Mol. ,,Het is heel handig als je jong talent wilt uitproberen. Zo hebben wij Adrian Sutil ontdekt.”

Markus Winkelhock heeft alvast openlijk gesolliciteerd naar de vacature. ,,Ik denk dat ik volgend jaar bij het team betrokken ben. Hoe mijn rol zal worden weet ik alleen nog niet, daar moet ik eerst nog met Colin Kolles over praten”, zegt hij in gesprek met Adrivo.