Onder leiding van Mike Gascoyne zet Spyker de achtervolging in op de concurrentie. Troefkaart: de F8-VII B die mogelijk vanaf de Grand Prix van Turkije ingezet wordt.De B-versie wordt ontwikkeld in twee windtunnels onder supervisie van Gascoyne, die het team is komen versterken in de hoop door te stoten naar het middenveld. Aan de auto die nu gelanceerd is, heeft de Brit niet veel kunnen bijdragen omdat hij pas op 1 november in dienst trad.

,,We hebben het vizier ten eerste gericht op de punten die ons een grote stap voorwaarts opleveren. Aan kleine stapjes hebben we niks”, vertelt de Chief Technical Officer.

,,En nu we de windtunnel van Aerolab er bij hebben kunnen we echt progressie gaan boeken. De achterwielophanging zal nog een flinke gedaanteverwisseling ondergaan, net als veel andere dingen.”

Het is de bedoeling om de B-versie van de F8-VII ergens in de zomer voor het eerst in te zetten, mogelijk gebeurt dit in het weekend van de Grand Prix van Turkije, eind augustus. ,,Daarmee willen we ons significant verbeteren, maar hoeveel precies hangt af van het werk in de windtunnel en waar we aan de start van het seizoen echt staan.”

,,Dat is moeilijk in te schatten, want ik heb geen idee hoe goed Super Aguri en Toro Rosso voor de dag zullen komen. Maar dat de B-versie ons tijdwinst op gaat leveren, dat staat vast.”

KVN