Er valt voor Renault weinig positiefs te concluderen na de teleurstellend verlopen Grand Prix van Australië. De Bridgestones liggen de R27 niet en is er heel wat voor nodig om dat op te lossen.Volgens teambaas Flavio Briatore is het vertrek van Michelin voor de Régie extra moeilijk op te vangen omdat de wisselwerking tussen de Renault-bolide en het Franse rubber nagenoeg perfect was. Fernando Alonso won de afgelopen twee seizoenen niet voor niets de wereldtitel.

De huidige situatie is anders: Renault ligt achter op Ferrari, McLaren en zelfs BMW. ,,Het ging in Melbourne slechter dan verwacht. Dat we achter lagen wisten we al, vanaf het begin”, vertelt de Italiaanse teambaas tegenover Reuters. ,,Zodra de Bridgestones onder de 2006-auto's gingen was McLaren sneller dan wij. Onze auto lag zo goed op de Michelins dat we meer dan anderen hebben verloren.”

Er kan dus veel veranderen in een jaar tijd, zoals de Frans/Engelse renstal aan den lijve heeft ondervonden. Pat Symonds stelt dat het team nu niet haar hoofd moet verliezen, maar gestructureerd te werk moet gaan in een poging het tij te keren.

,,Vorig jaar lagen we op kop en moesten we zorgen dat we op kop bleven. Dat is nu anders. We moeten analyseren wat er nodig is en ervoor zorgen dat we het probleem ondanks een gelimiteerd budget op kunnen lossen. Hopelijk boeken we bij de test in Maleisië vooruitgang”, zegt de rechterhand van Briatore.

KVN