Problemen met de brandstofslang zorgden ervoor dat Renault slechts twee punten overhield aan de Grand Prix van Spanje. Giancarlo Fisichella was het voornaamste slachtoffer van de problemen: hij werd negende.Het was niet bepaald de middag van 'Fisico'. In de openingsfase verloor hij verschillende posities toen hij te wijd ging, vervolgens werd er bij zijn tweede pitstop niet genoeg benzine getankt en tenslotte dolf hij het onderspit in gevecht met Takuma Sato om het laatste punt.

,,Het was een zware middag”, baalde de Italiaan. ,,Na problemen bij de start kwam ik klem te zitten achter Rubens Barrichello. Naderhand had ik vrij baan en toen voelde de auto echt goed aan. Nadat het team me op de hoogte had gesteld van de noodgedwongen aangepaste strategie probeerde ik zo ver mogelijk voor Sato te komen, helaas was het niet genoeg.”

Teambaas Flavio Briatore stak na afloop van de race de hand in eigen boezem en verontschuldigde zich bij zijn coureurs, want ook Heikki Kovalainen was slachtoffer van hetzelfde euvel. ,,We moeten de coureurs als team onze excuses aanbieden. Verder moeten we uitzoeken waar het fout is gegaan, want het overkwam ons twee keer.”

,,Dit kan geen toeval zijn. Het gebeurde bij beide brandstofslangen terwijl de combinaties van elkaar verschilden”, viel zijn rechterhand Pat Symonds hem bij. ,,Dat we dan alsnog wegkomen met twee punten is een bonus en toont aan dat we gegroeid zijn, maar het uiteindelijke resultaat blijft teleurstellend."

Ondanks de moeilijkheden behaalde Kovalainen in de Spaanse Grand Prix wel zijn beste eindresultaat in zijn nog prille carrière. Hij werd zevende ,,Voor mij persoonlijk is dat goed, maar het team heeft er meer aan dat we vandaag als vijfde hadden kunnen eindigen. Dit is lichtelijk frustrerend. Wat dat betreft ben ik blijer met de auto. Hoewel we er nog lang niet zijn gaat het wel de goede kant op.”

Die laatste zin nam niet alleen de Finse coureur voor zijn rekening, deze uitspraak werd door alle teamleden ondersteund.

KVN