Ferrari heeft de Telecom Italia Group, zegmaar de Italiaanse KPN, weten te strikken als sponsor. Het betreft hier een driejarige overeenkomst, die op 1 januari 2007 ingaat. Dat heeft de Italiaanse renstal aan de vooravond van de Grand Prix van Monaco bekendgemaakt. In het verleden werd Ferrari gesponsord door Telecom Italia Mobile (TIM), de mobiele-beltak van Telecom Italia. En ook ditmaal zal de naam Telecom Italia niet op de bolides van de Scuderia prijken. Het embleem van Alice, de merknaam waarmee Telecom Italia furore wil gaan maken in Europa, siert de komende drie jaar de Formule 1-auto’s uit Maranello.

,,We zijn blij dat we een overeenkomst hebben gesloten met een prestigieus bedrijf als Telecom Italia’’, stelt teamchef Jean Todt in een persbericht. ,,Innovatie, streven naar perfectie, snelheid en strijd met de concurrentie, dat zijn slechts een aantal zaken die we gemeen hebben met Telecom Italia. En die zullen de basis vormen voor een hechte en productieve samenwerking,”

Met de vandaag gesloten overeenkomst compenseert de Scuderia het verlies van geldschieter Vodafone. De mobiele telecomgigant zet aan het eind van dit seizoen een punt achter de vijfjarige verbintenis met Ferrari en stapt per 2007 over naar McLaren-Mercedes.

PPB