Vragenvuur: Christijan Albers
Vorig seizoen was Christijan Albers in de openingsrace in Bahrein de eerste uitvaller van het jaar. Een jaar later kon de Nederlander weer als eerste onder de douche. ,,Beter pech in de eerste dan in de laatste race van het jaar.”Hoe kijk je terug op de Grand Prix van Australië?
,,Het was een frustrerend weekend. Ik moet nu proberen ontspannen te blijven en ontdekken wat het probleem is. Het wordt niet makkelijk, maar we gaan ervoor en dan zien we wel hoe het in Maleisië gaat. We hebben al een aantal dingen ontdekt waarop we kunnen verbeteren en bovendien moet ik zelf ook nog erg wennen aan veel dingen. De nieuwe banden vereisen een andere rijstijl en we hebben niet veel getest. Al lijkt het er ook op dat de anderen er sneller aan gewend zijn.” Waarom stapte je vlak voor de start over op de reservewagen?
,,Mijn racewagen voelde gewoon niet goed aan. We wisten niet precies waar het aan lag, want we konden niks vinden, dus besloten we om in de reservewagen te starten. Daarin voelde ik me een stuk beter. We moeten nog wel op de data ontdekken wat er nu precies mis was met mijn auto.” Toen die crash. Was je verrast dat je ineens in de banden stond?
,,Niet echt, want ik remde dertig meter te laat. Het stekkertje van de radio zat los, maar dat weet iedereen nu wel denk ik.” Kon je ondanks dat toch nog enig potentieel in de auto ontdekken?
,,Tot ik van de baan vloog reed ik aardige rondetijden, dus je kunt wel zeggen dat er snelheid in de auto zit. In Australië had ik gewoon ontzettend veel pech waardoor het er niet uitkwam. Daar moet ik vanaf zien te komen. Maar goed, ik heb liever alle pech in het begin dan in de laatste race.” Het was ook Mike Gascoyne’s eerste Grand Prix bij Spyker. Merkte je al wat van zijn invloed?
,,Zeker. Iedereen moet in het begin zijn draai vinden. Mike heeft dat snel en relatief eenvoudig gedaan. Nu is het alleen nog zaak dat ik zelf mijn draai vind. Want je kunt pas snel zijn als je je op je gemak voelt.” MB Dit vragenvuur is beschikbaar gesteld door de persafdeling van Spyker.
,,Het was een frustrerend weekend. Ik moet nu proberen ontspannen te blijven en ontdekken wat het probleem is. Het wordt niet makkelijk, maar we gaan ervoor en dan zien we wel hoe het in Maleisië gaat. We hebben al een aantal dingen ontdekt waarop we kunnen verbeteren en bovendien moet ik zelf ook nog erg wennen aan veel dingen. De nieuwe banden vereisen een andere rijstijl en we hebben niet veel getest. Al lijkt het er ook op dat de anderen er sneller aan gewend zijn.” Waarom stapte je vlak voor de start over op de reservewagen?
,,Mijn racewagen voelde gewoon niet goed aan. We wisten niet precies waar het aan lag, want we konden niks vinden, dus besloten we om in de reservewagen te starten. Daarin voelde ik me een stuk beter. We moeten nog wel op de data ontdekken wat er nu precies mis was met mijn auto.” Toen die crash. Was je verrast dat je ineens in de banden stond?
,,Niet echt, want ik remde dertig meter te laat. Het stekkertje van de radio zat los, maar dat weet iedereen nu wel denk ik.” Kon je ondanks dat toch nog enig potentieel in de auto ontdekken?
,,Tot ik van de baan vloog reed ik aardige rondetijden, dus je kunt wel zeggen dat er snelheid in de auto zit. In Australië had ik gewoon ontzettend veel pech waardoor het er niet uitkwam. Daar moet ik vanaf zien te komen. Maar goed, ik heb liever alle pech in het begin dan in de laatste race.” Het was ook Mike Gascoyne’s eerste Grand Prix bij Spyker. Merkte je al wat van zijn invloed?
,,Zeker. Iedereen moet in het begin zijn draai vinden. Mike heeft dat snel en relatief eenvoudig gedaan. Nu is het alleen nog zaak dat ik zelf mijn draai vind. Want je kunt pas snel zijn als je je op je gemak voelt.” MB Dit vragenvuur is beschikbaar gesteld door de persafdeling van Spyker.