Force India heeft een meerjarige sponsordeal gesloten met Johnnie Walker. De logo’s van de whiskyproducent zijn vanaf komend seizoen te zien op de auto’s van de renstal van Vijay Mallya.

Dat meldt Autosport. Johnnie Walker vervangt bij Force India het wodkamerk Smirnoff, dat eigendom is van hetzelfde moederbedrijf, de Britse drankenreus Diageo.

Sinds 2005 is Johnnie Walker al sponsor van McLaren. Eind 2017 loopt die sponsorovereenkomst af. Dat betekent dat komend jaar zowel McLaren als Force India met Johnnie Walker-bestickering rondrijden. Volgens Autosport zal de sponsoring op de Force India’s opvallender zijn.

Force India kende de afgelopen jaren de nodige financiële problemen. Ook kan eigenaar Mallya zijn thuisland India niet meer in, omdat hij dan de cel indraait voor miljardenschulden bij onder meer de belastingdienst. Mede-eigenaar Subrata Roy zit al vast.

Na de vierde plek die het team dit jaar haalde in het constructeurs-WK, en het extra prijzengeld dat die plek oplevert, is de nieuwe sponsordeal dus een welkome opsteker voor Force India.