Groot-Brittannië en India mochten in Brands Hatch van pole-position starten en verdeelden ook onderling de zeges. Het grootste nieuws was echter dat Neel Jani zich verzekerde van de A1 Grand Prix-wereldtitel.In de sprintrace was de van pole gestarte Robbie Kerr duidelijk de snelste coureur. Alleen Adam Carroll leek over voldoende snelheid te beschikken om het hem nog moeilijk te maken, maar hij kwam Jonathan Summerton niet voorbij.

Er werd weinig ingehaald en aangezien het veroveren van de titel toch geen al te moeilijke opgave meer was, maakte Jani het in de sprintrace ook maar meteen af. Een vierde plek was voor Team Zwitserland genoeg.

Verder gebeurde er weinig. Hetzelfde gold eigenlijk voor de hoofdrace, waarin meer per ongeluk werd ingehaald dan dat de race bol stond van de spanning. Het waren met name fouten die voor enig vermaak zorgden.

Zo reed de Ier Carroll in gevecht met Karthikeyan zijn voorvleugel stuk. In eerste instantie reed hij nog door, maar even later brak de voorvleugel ook nog af. Vanaf dat moment was hij kansloos. Kerr leek op zijn tweede onbedreigde zege af te stevenen, maar een mislukte pitstop gooide roet in het eten.

Daardoor kon Team India alsnog juichen voor Karthikeyan, die optimaal profiteerde. Kerr zette de Indiër nog wel onder druk, maar die maakte slechts één klein foutje door iets te wijd uit de bocht op het gras te komen. Kerr, zat te ver weg om gevaarlijk te worden, was kansloos en Karthikeyan won. Jani finishte een onzichtbare race als derde.

Jeroen Bleekemolen en Team Nederland kenden opnieuw geen goed weekend. Slechts door problemen bij en fouten van anderen slaagde hij erin naar voren te komen. Geen wonder dus dat dat in de sprintrace, die meer weg had van een optocht, niet lukte; negende.

In de hoofdrace was er iets meer ruimte om ten koste van anderen naar voren te komen. Op eigen kracht lukte dat niet, al wist Bleekemolen in de openingsfase wel de Zuid-Afrikaan Adrian Zaugg te verschalken.

Uiteindelijk finishte hij op de zesde plaats, waarmee Team Nederland een teleurstellend seizoen 'in stijl' afsloot. Vooraf werd het behalen van de titel als doelstelling uitgesproken, maar eigenlijk heeft het team zich geen moment in die strijd kunnen mengen.

Misschien dat het in het vierde A1GP-seizoen, dat 21 september van start gaat in Mugello, wel lukt. In Italië zal er door de A1GP-coureurs voor het eerst met Ferrari's geracet worden.

KVN