,,Mijn zwaarste weekend ooit”, verzuchtte Anthony Davidson nog voordat de Spaanse Grand Prix van start ging. De onzekerheid over zijn toekomst knaagt aan hem, en ook de concurrentie moet het ontgelden.Pas kort voor de vrije trainingen, op vrijdagochtend, kreeg Davidson het groene licht om zijn Super Aguri even later het circuit op te sturen. Ook al ontkennen de meeste coureurs dat randzaken moeilijk zijn en afleiden, Davidson vindt van wel.

,,Vrijdag was het echt zwaar om mezelf te motiveren. Ik vond het niet makkelijk om naar het circuit te gaan om te werken. Ik durf te zeggen dat dit het zwaarste weekend in mijn carrière was. Eerlijk waar”, zegt de Super Aguri-coureur.

Ook al heeft Super Aguri het zwaar, uit de prestaties is dat niet direct af te leiden. In de race deed Takuma Sato van zich spreken terwijl Davidson in de kwalificatie slechts een tiende langzamer was dan Adrian Sutil.

,,Ongelooflijk, in de kwalificatie liep het echt super. Niemand kent het echte verhaal van deze auto. Er is in gehakt en er zitten gaten voor koeling op plekken waar die totaal niet horen. Je kunt het zo gek niet bedenken of deze auto heeft het ondergaan. En wij rijden ermee.”

De Britse coureur is daarom van mening dat andere coureurs niet moeten zeuren over 'Stupid Aguri's', zoals David Coulthard deed. ,,Ze moeten hun mond houden”, hield Davidson het algemeen. ,,De auto trilt zo enorm dat ik me erop focus dat ding op de baan te houden.”

,,Mensen die me op een ronde zetten zijn wel de laatsten waar ik me mee bezighoud. Ik zou juist graag met ze van auto willen ruilen. Lang niet iedereen zou het volhouden in mijn situatie.” Toch wil Davidson niet te hard oordelen over zijn bolide. ,,Dat vindt het team niet leuk.”

Overigens heeft zich volgens de laatste geruchten een Duitse investeerder gemeld om het team te redden.

KVN