De meeste teams testen al met de nieuwe auto, Force India nog niet. Dat gebeurt eind februari pas. Toch laat het team redelijke tijden noteren tijdens de tests. Tot tevredenheid van Mike Gascoyne en Giancarlo Fisichella.Gemiddeld moest het team in Valencia zo'n twee seconden toegeven op de toptijden en Fisichella wist op de laatste testdag donderdag zelfs de nieuwe Renault achter zich te houden. De Italiaan noteerde de elfde tijd van de zeventien aanwezigen.

En daar is Gascoyne, verantwoordelijk voor de technische gang van zaken, maar wat blij mee. ,,De auto is amper veranderd, maar door de input van meer ervaren coureurs kunnen we er veel meer uithalen”, vertelt hij in gesprek met Adrivo.com.

,,Vanaf het moment dat we weer gingen testen, eind 2007, waren we een stuk competitiever. Giancarlo snapt dan ook niet waarom we vorig seizoen zo slecht presteerden”, vervolgt Gascoyne. ,,Een ervaren coureur als teamgenoot van Adrian (Sutil, red.) is precies wat zowel Adrian als het team nodig had. We hebben al veel van Giancarlo geleerd.”

Volgens de Brit zijn de verbeterde prestaties te danken aan de ervaring die Fisichella, gerijpt bij onder meer Jordan en Renault, met zich meebrengt. ,,Nu traction control is verboden is de waarde van Giancarlo voor ons alleen maar gestegen. Hij heeft een prima gevoel in zijn rechtervoet, kan de banden sparen en constante rondetijden rijden.”

Fisichella was zelf ook tevreden na afloop van de tests. Hij sprak over significante vooruitgang. ,,Enkele veranderingen met betrekking tot de rijhoogte pakten goed uit. Zelfs met een volle tank en rijdend op oude banden zaten we dichterbij de andere teams. Ik ben blij met de gang van zaken.”

KVN