Albers: ’Heidfeld deed kinderachtig’
Volgens Christijan Albers moet Nick Heidfeld niet zo kinderachtig doen. De Duitser was na het verliezen van zijn vierde plek boos op de Nederlander, die het niet eens is met de zienswijze van ’Quick Nick’. De BMW-coureur verloor bij het lappen van de Spyker-coureur wat tijd, waardoor hij even later botste met Rubens Barrichello. De Braziliaan gaf hem een stevige ram, waardoor hij in China niet als vierde, maar als zevende over de streep kwam. Albers is zich ondanks de kritiek van Heidfeld van geen kwaad bewust.
De stewards zagen dat anders en gaven hem een vrij nutteloze tijdstraf van 25 seconden. Van meer importantie is de bijbehorende waarschuwing, wat betekent dat Albers voor een race geschorst kan worden als hij – in de ogen van de stewards – opnieuw in de fout gaat.
Na afloop van de race liet Heidfeld hem duidelijk weten wat hij ervan vond toen de twee elkaar op de paddock tegen het lijf liepen. ,,Ik vind het allemaal wat kinderachtig. Met alle respect, maar hij moet maar eens wat volwassener worden”, zegt de Nederlandse coureur tegenover FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper over de kritiek van de Duitser.
,,Ik zat hem helemaal niet in de weg, maar hij klaagde dat ik hem niet voorbij had gelaten en dat hij daardoor op de natte lijn moest remmen. Dat is zijn eigen keuze. Ten tweede: ik liet het gas al los zodat hij me voorbij kon, maar dat deed hij niet. Daarna ging hij even van de baan, hij behield zijn plek. Wel haalde ik hem opnieuw in. Met heel die botsing had ik niks te maken, dan moet je bij Sato zijn. Ik ging juist aan de kant toen zij tegen elkaar aanreden.”
Nadat Albers bij de stewards was geweest wisselde hij over en weer nog wat woorden met BMW-teammanager Beat Zehnder. Daar kreeg hij geen extra straf voor, in tegenstelling tot Scott Speed in Australië. Speed liet David Coulthard in klare taal weten wat hij van zijn straftijd vond. ,,Het is altijd wat met BMW”, volgens Albers.
,,Ze lopen altijd wel te klagen over andere coureurs, alsof hun coureur altijd naar een excuus zoekt omdat hij te langzaam is. Die coureur hoort snel te zijn, is dat niet het geval dan wordt er zo’n excuus gebruikt. Iemand op een ronde zetten moet je niet aanvoeren als excuus, iedereen zit met hetzelfde probleem.”
Albers zelf kende een moeilijke race en besloot net als die andere BMW-coureur, Robert Kubica, te vroeg de overstap naar slicks te maken. ,,We besloten de gok te nemen, maar we zaten fout. Toen moesten we terug naar binnen voor intermediates waardoor we veel tijd verloren. Het was gewoon een slecht weekend en we weten niet waarom. Tijd voor een grondige analyse.”
De stewards zagen dat anders en gaven hem een vrij nutteloze tijdstraf van 25 seconden. Van meer importantie is de bijbehorende waarschuwing, wat betekent dat Albers voor een race geschorst kan worden als hij – in de ogen van de stewards – opnieuw in de fout gaat.
Na afloop van de race liet Heidfeld hem duidelijk weten wat hij ervan vond toen de twee elkaar op de paddock tegen het lijf liepen. ,,Ik vind het allemaal wat kinderachtig. Met alle respect, maar hij moet maar eens wat volwassener worden”, zegt de Nederlandse coureur tegenover FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper over de kritiek van de Duitser.
,,Ik zat hem helemaal niet in de weg, maar hij klaagde dat ik hem niet voorbij had gelaten en dat hij daardoor op de natte lijn moest remmen. Dat is zijn eigen keuze. Ten tweede: ik liet het gas al los zodat hij me voorbij kon, maar dat deed hij niet. Daarna ging hij even van de baan, hij behield zijn plek. Wel haalde ik hem opnieuw in. Met heel die botsing had ik niks te maken, dan moet je bij Sato zijn. Ik ging juist aan de kant toen zij tegen elkaar aanreden.”
Nadat Albers bij de stewards was geweest wisselde hij over en weer nog wat woorden met BMW-teammanager Beat Zehnder. Daar kreeg hij geen extra straf voor, in tegenstelling tot Scott Speed in Australië. Speed liet David Coulthard in klare taal weten wat hij van zijn straftijd vond. ,,Het is altijd wat met BMW”, volgens Albers.
,,Ze lopen altijd wel te klagen over andere coureurs, alsof hun coureur altijd naar een excuus zoekt omdat hij te langzaam is. Die coureur hoort snel te zijn, is dat niet het geval dan wordt er zo’n excuus gebruikt. Iemand op een ronde zetten moet je niet aanvoeren als excuus, iedereen zit met hetzelfde probleem.”
Albers zelf kende een moeilijke race en besloot net als die andere BMW-coureur, Robert Kubica, te vroeg de overstap naar slicks te maken. ,,We besloten de gok te nemen, maar we zaten fout. Toen moesten we terug naar binnen voor intermediates waardoor we veel tijd verloren. Het was gewoon een slecht weekend en we weten niet waarom. Tijd voor een grondige analyse.”