Bij MF1 Racing zijn ze erg enthousiast over de nieuwe auto en het aankomende seizoen. Technisch-directeur James Key denkt dat het mogelijk is om BMW en Red Bull te verslaan. Maar coureur Christijan Albers is wat terughoudender. ,,Ik ben liever de underdog.”


De Nederlander ziet er meer in om de underdog te zijn, maar ondanks zijn terughoudendheid is hij positief over zijn kansen. ,,Als je James hoort praten, dan is hij werkelijk gemotiveerd en heeft over de auto een goed gevoel. Het ziet er zeker veelbelovend uit, maar als coureur is het voor mij moeilijk te zeggen waar we zullen staan”, vertelt Albers. ,,Als we in het middenveld op een plek kunnen komen, waar we ook willen zijn, is het nog even afwachten wat voor resultaten we zullen boeken.”

Over zijn persoonlijke doelen is Albers heel duidelijk. ,,Op een dag wil ik wereldkampioen worden”, zegt hij. ,,Ik denk dat je zo een doel moet hebben en moet proberen de beste te zijn. Je kunt jezelf altijd verbeteren, of het nu gaat om de communicatie met de pers, wanneer je in de auto zit of om het vinden van de limiet.”

Als het gaat om het kwalificatiesysteem, is Albers nog niet helemaal overtuigd. ,,Ik heb het rooster van de kwalificatie bekeken, maar ik snap het nog niet helemaal. Maar eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit. We gaan gewoon proberen om een zo snel mogelijke ronde te rijden. Bij de DTM heb je ook een ‘afval-systeem’, ik ken het dus goed”, zegt Albers. Toch vindt de Nederlander het jammer dat rijdersfouten minder belangrijk zijn geworden. ,,Als je nu een fout maakt, kan je weer terugkeren op de baan en het nog eens proberen. Dat is minder riskant voor de rijders. Aan de andere kant is het ook eerlijker dat wanneer je een fout maakt, je nog een kans krijgt. Maar het is zeer ingewikkeld voor iedereen om te begrijpen hoe de kwalificatie precies werkt”, aldus Albers.

LP