Christijan Albers verwacht dat Spyker bij de pitstops een stuk beter voor de dag komt dan MF1 Racing het afgelopen seizoen, toen er dikwijls (te)veel tijd werd verloren. ,,Er valt genoeg te verbeteren.”De Nederlander heeft een lijstje aantekeningen gemaakt met punten waarover hij niet tevreden is. De uitvoering van de pitstops is één van die punten. Terecht, zoals is gebleken. ,,Wat we nu vooral doen is de data van afgelopen jaar doornemen. Bijvoorbeeld hoe de pitstops gingen”, vertelt hij in zijn [xlink www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=10851}column{xlink] in FORMULE 1 RaceReport.

,,Eén van de zaken waarover ik ontevreden was, was de tijd die de crew nodig had om benzine bij te tanken. En wat blijkt nu? Op het technische vlak valt er genoeg te verbeteren”, zegt Albers, die dat in samenspraak met het team heeft ondervonden. ,,We zijn nu de fuel rigs aan het testen en ontwikkelen. Dat zijn kleine dingen, maar er valt weer tijd te winnen, dus daar praat ik met het team over.”

Ook de starts moeten in 2007 beter worden. Afgelopen seizoen verloor het team telkens haar zwaarbevochten startposities, maar daar komt volgens de 27-jarige coureur verandering in. Dankzij de Ferrari-krachtbron, die veel meer koppel heeft. ,,De achtcilinder van Toyota behoorde niet tot de sterkste motoren. En ja, dat kwam onder meer tot uiting bij de start.”

KVN