Alonso: ’Betrouwbaarheid cruciaal’
26 punten staat Fernando Alonso in de strijd om de wereldtitel voor op concurrent Kimi Raikkonen. De laatste tijd is de McLaren-coureur echter de snellere van de twee. Alonso denkt dat de marge die hij in de eerste races heeft opgebouwd van cruciaal belang is. ,,Ik heb ongetwijfeld geprofiteerd van Kimi’s pech in de eerste Grand Prix’", verliest de Renault-coureur de realiteit niet uit het oog. Raikkonen heeft dit seizoen maar liefst drie keer een race moeten staken terwijl hij aan de leiding reed. Bovendien was hij in Frankrijk en Engeland vanwege motorproblemen al kansloos voordat de race begon. Alonso daarentegen heeft in dertien races negen podiumplekken gescoord. Van de negen keer dat hij op het ereschavot stond, was dat zes keer op de hoogste trede.
,,Over geluk of pech wil ik het niet hebben. Het is geen toeval dat de Renault zo betrouwbaar is. Voor de Australische Grand Prix hebben we al hard aan de betrouwbaarheid gewerkt en dat is na de start van het seizoen niet veranderd", vervolgt hij in Autosprint. ,,Ons grote voordeel is dat we er vanaf de eerste dag stonden. De McLaren kan nu best sneller zijn dan de Renault, maar het is wel duidelijk dat beide teams voor een verschillende aanpak hebben gekozen." De betrouwbaarheid staat bij Renault zelfs zo hoog in het vaandel, dat de R25 niet tot het uiterste hoeft te gaan. ,,Ons doel is het finishen van races, als McLaren risico wil nemen doen ze dat maar. Wij spelen het safe, we kunnen makkelijk drie tot vier tiende van een seconde sneller. Vooral op het motorvlak kunnen we beter en ook de aërodynamica is nog niet geheel optimaal, maar we zijn blij met wat we hebben." KVN
,,Over geluk of pech wil ik het niet hebben. Het is geen toeval dat de Renault zo betrouwbaar is. Voor de Australische Grand Prix hebben we al hard aan de betrouwbaarheid gewerkt en dat is na de start van het seizoen niet veranderd", vervolgt hij in Autosprint. ,,Ons grote voordeel is dat we er vanaf de eerste dag stonden. De McLaren kan nu best sneller zijn dan de Renault, maar het is wel duidelijk dat beide teams voor een verschillende aanpak hebben gekozen." De betrouwbaarheid staat bij Renault zelfs zo hoog in het vaandel, dat de R25 niet tot het uiterste hoeft te gaan. ,,Ons doel is het finishen van races, als McLaren risico wil nemen doen ze dat maar. Wij spelen het safe, we kunnen makkelijk drie tot vier tiende van een seconde sneller. Vooral op het motorvlak kunnen we beter en ook de aërodynamica is nog niet geheel optimaal, maar we zijn blij met wat we hebben." KVN