De auto van het nieuwe Formule 1-team Virgin Racing debuteert in februari tijdens de eerste officiële test. Tot die tijd wordt de auto niet getest in de windtunnel.Dat heeft technisch directeur Nick Wirth tijdens de presentatie van Virgin Racing bekendgemaakt. Volgens Wirth, die eerder in de Formule 1 werzaam was voor Benetton en Simtek, ligt het team op schema met de werkzaamheden.

De auto wordt niet getest in de windtunnel voordat deze in februari de baan opgaat tijdens de grote Formule 1-test in Valencia. Wirth: “We kijken allemaal uit naar de eerste meters van onze auto.”

Overigens heeft Virgin Racing laten weten dat het volgend jaar nieuwe, innovatieve ideeën gaat toepassen in de Formule 1. Zo hoopt de renstal de fans dichter bij de sport te brengen.

De nieuwe teambaas en CEO Alex Tai legt uit dat de filosofie van Virgin Group ook toegepast gaat worden in de Formule 1. “Er werken veel ervaren mensen bij Virgin Racing die nu al het onmogelijke mogelijk hebben gemaakt”, zegt Tai.

“Virgin Racing is een team waar echte raceliefhebbers werken en we willen dan ook een bijdrage leveren aan de sport, de fans en onze partners. We hebben ambitieuze plannen voor 2010.”

Richard Branson deelt de ambities van Tai. De multimiljonair en avonturier voorspelt een grote toekomst voor het team en zegt dat de middelen eindeloos zijn. “Wij hebben een fantastisch eerste jaar in de Formule 1 gehad”, zegt Branson. In 2009 sponsorde Virgin Brawn GP, dat beide titels in de wacht sleepte.

“Het was geweldig om een team te sponsoren dat zo hard moest vechten om twee kampioenschappen te winnen. Wij zijn enorme fans van de sport en we hebben veel tijd gestoken in het vinden van een lange termijnoptie in de Formule 1”, aldus Branson.

Dinsdag maakte Virgin Racing (voorheen Manor Grand Prix) bekend dat Timo Glock en Lucas di Grassi in 2010 voor het team gaan rijden.

LP