Barrichello geschrokken van V8-motor
Rubens Barrichelllo is geschrokken van de 2,4-liter V8-motor, waarmee vanaf dit jaar geracet wordt. De Braziliaan maakte donderdag in Jerez zijn eerste meters met een achtcilinder, toen hij de interim-auto van Honda bestuurde. Volgens de Braziliaan is het vermogen niet te vergelijken met dat van een drieliter V10.
,,Het was schrikbarend, een grote schok!” zegt hij tegenover F1total.com. ,,Ik kon er niet aan wennen.” Echt veel ronden reed Barrichello overigens niet met de V8-krachtbron. Niet meer dan twee rondjes reed hij met de interim-Honda, uitgerust met de achtcilinder. De andere 45 ronden reed hij achter het stuur van de door een ’traditionele’ tiencilinder aangedreven BAR 007 van afgelopen jaar.
Zorgen dat hij niet aan de V8’s kan wennen, maakt de van Ferrari overgekomen Barrichello zich daarom niet. ,,Ik maak me op het moment meer zorgen om mijn stoeltje, dat niet goed past”, zegt de Braziliaan, die donderdag voor het eerst in actie kwam voor Honda. ,,Ik wordt teveel door de auto geslingerd tijdens het rijden. Dat kost onnodige energie, dus daar moeten we nog aan werken.”
Maar al met al is de 33-jarige Braziliaan goed te spreken over zijn eerste werkdag in dienst van de Japanse autofabrikant. ,,Het was leuk om weer te rijden”, vindt hij. ,,En dat ik nog even met de V8 kon rijden. Ik weet nu wat ik kan verwachten, ook van het team. We hebben veel goede mensen in het team. Ze zijn allemaal erg behulpzaam. En het is nu aan mij er een succes van te maken.” PPB
,,Het was schrikbarend, een grote schok!” zegt hij tegenover F1total.com. ,,Ik kon er niet aan wennen.” Echt veel ronden reed Barrichello overigens niet met de V8-krachtbron. Niet meer dan twee rondjes reed hij met de interim-Honda, uitgerust met de achtcilinder. De andere 45 ronden reed hij achter het stuur van de door een ’traditionele’ tiencilinder aangedreven BAR 007 van afgelopen jaar.
Zorgen dat hij niet aan de V8’s kan wennen, maakt de van Ferrari overgekomen Barrichello zich daarom niet. ,,Ik maak me op het moment meer zorgen om mijn stoeltje, dat niet goed past”, zegt de Braziliaan, die donderdag voor het eerst in actie kwam voor Honda. ,,Ik wordt teveel door de auto geslingerd tijdens het rijden. Dat kost onnodige energie, dus daar moeten we nog aan werken.”
Maar al met al is de 33-jarige Braziliaan goed te spreken over zijn eerste werkdag in dienst van de Japanse autofabrikant. ,,Het was leuk om weer te rijden”, vindt hij. ,,En dat ik nog even met de V8 kon rijden. Ik weet nu wat ik kan verwachten, ook van het team. We hebben veel goede mensen in het team. Ze zijn allemaal erg behulpzaam. En het is nu aan mij er een succes van te maken.” PPB