BMW is zichzelf een stapje voor
36 punten, twee podiumplekken en in Robert Kubica en Sebastian Vettel twee aanstormende talenten. Er zijn teams die minder goed geoogst hebben dan BMW. ,,We liggen voor op schema”, constateert Mario Theissen. Enige smetje op seizoen 2006 was de scheiding tussen de renstal en Jacques Villeneuve, nadat de situatie na de Grand Prix van Duitsland onhoudbaar was geworden. Toch overheerst bij Theissen, directeur van BMW Motorsport, een gevoel van tevredenheid.
,,Voor Brazilië hebben we ons de doelstelling gesteld om als vijfde te eindigen bij de constructeurs en dat is ons gelukt. Jammer dat we geen punten scoorden, maar dit is even belangrijker”, vertelt de Duitser. Vorig seizoen eindigde de renstal die toen nog als Sauber door het leven ging op de achtste plek. Al in de wintermaanden werd duidelijk dat de F1.06 niet alleen een snelle auto was, maar ook een constante. In grafieken met rondetijden van de long runs bleek al snel dat BMW een factor zou zijn om rekening mee te houden. Dat was inderdaad zo. Het team heeft begin 2006 een ambitieus driejarenplan opgesteld: van de samenwerking tussen Hinwil en München optimaliseren tot het op eigen kracht winnen van races in 2008. Een wereldkampioenschap winnen zou een mooie bijkomstigheid zijn.
Of het zover komt zal de toekomst uitwijzen, maar BMW heeft zichzelf dit seizoen duidelijk overtroffen. ,,Na vijftien van de zeventien keerden me met punten huiswaarts en we hebben zelfs twee keer op het podium gestaan”, somt de Duitser op. ,,We hebben ruimschoots aan onze doelstelling voldaan.”
,,Wat me nog blijer maakt is dat we tijdens het seizoen vooruitgang hebben geboekt ten opzichte van de concurrentie. Dat is een teken aan de wand, door de samenwerking tussen de fabrieken in München en Hinwil zijn we er duidelijk sterker op geworden.”
KVN
,,Voor Brazilië hebben we ons de doelstelling gesteld om als vijfde te eindigen bij de constructeurs en dat is ons gelukt. Jammer dat we geen punten scoorden, maar dit is even belangrijker”, vertelt de Duitser. Vorig seizoen eindigde de renstal die toen nog als Sauber door het leven ging op de achtste plek. Al in de wintermaanden werd duidelijk dat de F1.06 niet alleen een snelle auto was, maar ook een constante. In grafieken met rondetijden van de long runs bleek al snel dat BMW een factor zou zijn om rekening mee te houden. Dat was inderdaad zo. Het team heeft begin 2006 een ambitieus driejarenplan opgesteld: van de samenwerking tussen Hinwil en München optimaliseren tot het op eigen kracht winnen van races in 2008. Een wereldkampioenschap winnen zou een mooie bijkomstigheid zijn.
Of het zover komt zal de toekomst uitwijzen, maar BMW heeft zichzelf dit seizoen duidelijk overtroffen. ,,Na vijftien van de zeventien keerden me met punten huiswaarts en we hebben zelfs twee keer op het podium gestaan”, somt de Duitser op. ,,We hebben ruimschoots aan onze doelstelling voldaan.”
,,Wat me nog blijer maakt is dat we tijdens het seizoen vooruitgang hebben geboekt ten opzichte van de concurrentie. Dat is een teken aan de wand, door de samenwerking tussen de fabrieken in München en Hinwil zijn we er duidelijk sterker op geworden.”
KVN