BMW Sauber lijkt de aansluiting met Ferrari en McLaren te verliezen. In Hongarije kon de Duitse formatie geen rol van betekenis spelen. Tevens lijken de teams achter BMW sneller te worden. Dat houdt echter niet in dat het team de handdoek in de ring gooit.Het was huilen met de pet op voor BMW Sauber in Hongarije. Nick Heidfeld was veroordeeld tot een plaats in de achterhoede. Robert Kubica deed het weliswaar beter, maar scoorde slechts een schamel punt. Het team van de Duitse autofabrikant verloor daarom de tweede plaats in het constructeurskampioenschap aan McLaren. Met een voorsprong van 55 punten richting nummer vier Toyota, blijft BMW zich niettemin concentreren op dit seizoen.

,,Het eerste wat we moeten doen, is de problemen die we in Hongarije hadden proberen te begrijpen”, aldus BMW’s motorsportdirecteur Mario Theissen in een vraaggesprek met Autosport.com. ,,Het hangt van de uitkomst af wat we de komende weken gaan doen.”

,,Iets dat zeker is, is dat we doorgaan met de doorontwikkeling van de wagen van dit jaar”, vervolgt de Duitser. ,,Laat daar geen twijfel over bestaan. Het eerste dat echter moet gebeuren, is uitzoeken wat er nu precies is misgegaan in Hongarije. Na zo’n prestatie, en het halen van slechts een punt, kun je niet gaan roepen dat je de uitdaging met de andere teams aan wil gaan.”

Theissen wil daarom de race op de Hungaroring zo snel mogelijk vergeten. ,,Hier hadden we totaal niet op gerekend. Dit hebben we nog niet eerder gezien”, stelt de Duitser. ,,We waren gewoon langzaam. Belachelijk langzaam. In sommige delen van de wedstrijd was Robert de langzaamste coureur van het veld.”

Theissen heeft al een vermoeden waar de problemen vandaan kwamen. ,,Het moet wel aan de banden liggen. Beide coureurs hadden de hele race last van beide banden.”

Hoe dat kan is een raadsel. Bridgestone leverde dit weekend de superzachte en zachte compound: dezelfde banden waarmee Robert Kubica de Grand Prix van Canada op zijn naam schreef.

BvdB