Het hoge woord is eruit: Intel gaat de BMW-renstal sponsoren. De chipfabrikant is één van de meest gewilde sponsoren bij de teams en verschillende renstallen zijn dan ook met de firma in verband gebracht. BMW heeft aan het langste eind getrokken.
 
Lange tijd zag het er naar uit dat McLaren volgend seizoen met stickers van het Amerikaanse Intel op de auto zou rijden, maar de renstal van Ron Dennis koos voor Vodafone. Dat maakte voor BMW de weg vrij om een overeenkomst te sluiten met Intel. De deal heeft niet alleen betrekking op de Formule 1, ook in straatauto’s van BMW zal technologie van Intel terug te vinden zijn in de toekomst. Dat het serieus is bewijst de meerjarige deal die is gesloten en het grote geldbedrag dat daar ongetwijfeld mee gemoeid is.

,,Deze overeenkomst zorgt ervoor dat twee hoogaangeslagen merken de handen ineen slaan. Intel-technologie in producten van BMW, dat staat garant voor een krachtige combinatie", vertelt Eric Kim – Chief Marketing Officer van Intel – in het persbericht. ,,Intel en BMW willen het beste op IT- en marketingvlak, dat past bij deze dynamische bedrijven. Nu wij BMW sponsoren genieten we tevens bekendheid bij racefans die bekend zijn met de rol van de technologie."

BMW-Motorsportdirecteur Mario Theissen heeft eveneens een goed gevoel overgehouden aan het afsluiten van deze deal. Eerder werd er al overeenstemming bereikt met Petronas over het verlengen van het sponsorcontract en nu is er opnieuw een grote vis aan de haak geslagen. ,,Alles in de F1 is high-tech en slagen in deze tak van sport vereist een goede discipline. Honderden waarden moeten op het juiste niveau geschat worden en dat moet gedaan worden met de grootste precisie. Samen met Intel gaat BMW deze uitdaging aan."

KVN