Coulthard wanhoopt niet
Zelfs de extra testweek heeft Red Bull niet uit de brand kunnen helpen. Nog altijd heeft het team geen Grand Prix-afstand afgelegd. Toch is dat voor David Coulthard geen reden om zich grote zorgen te maken, hij houdt zich vast aan het verleden. De Schot heeft een soortgelijke situatie in 1998 al eens meegemaakt, toen hij nog onder contract stond bij McLaren. ,,Toen hadden we ’s winters ook geen race-afstand afgelegd, maar in Melbourne heersten we en reden we iedereen op een ronde", zegt hij tegenover Autosport. ,,Dat neemt niet weg dat ik teleurgesteld ben in de huidige situatie, want vanwege een motorprobleem konden we niet de gewenste afstand afleggen."
De koelingproblemen mogen dan inmiddels uit de wereld zijn, volgens ’DC’ kampt de renstal nog wel met de naweeën daarvan. ,,Als we eerder in de winter al meer kilometers hadden kunnen maken, dan hadden we er nu beter voor gestaan. Na Toyota waren we het eerste team dat met de nieuwe auto ging testen, maar we hebben kostbare tijd verloren.”
Tevens duurde het enige tijd voordat Red Bull met een tweede chassis kon gaan testen, waardoor de problemen niet onmiddellijk opgelost konden worden. Illusies dat hij net als in 1998 het hele veld op een ronde kan zetten heeft Coulthard dan ook niet, al zou hij daar ook niet op rekenen na een probleemloze winter. ,,Vanwege een vertraging in het productieproces waren we erg laat gereed met het tweede chassis. Vooral in het begin van het seizoen moeten we ons richten op het oplossen van de betrouwbaarheidsproblemen.”
,,We weten waar het aan schort”, vervolgt hij. ,,Kilometers rijden, dat is wat we ten koste van alles moeten doen.” De vraag is echter of Red Bull niet verder verzeild raakt in een vicieuze cirkel, zoals naar aanleiding van de koelingproblemen al gedeeltelijk is gebeurd ,,Als je kijkt naar het verschil in testkilometers tussen Honda en Red Bull, dan is dat gigantisch. Uiteindelijk verbeter je de wagen alleen maar door te rijden, dus dat is waar we ons op moeten focussen.”
KVN
De koelingproblemen mogen dan inmiddels uit de wereld zijn, volgens ’DC’ kampt de renstal nog wel met de naweeën daarvan. ,,Als we eerder in de winter al meer kilometers hadden kunnen maken, dan hadden we er nu beter voor gestaan. Na Toyota waren we het eerste team dat met de nieuwe auto ging testen, maar we hebben kostbare tijd verloren.”
Tevens duurde het enige tijd voordat Red Bull met een tweede chassis kon gaan testen, waardoor de problemen niet onmiddellijk opgelost konden worden. Illusies dat hij net als in 1998 het hele veld op een ronde kan zetten heeft Coulthard dan ook niet, al zou hij daar ook niet op rekenen na een probleemloze winter. ,,Vanwege een vertraging in het productieproces waren we erg laat gereed met het tweede chassis. Vooral in het begin van het seizoen moeten we ons richten op het oplossen van de betrouwbaarheidsproblemen.”
,,We weten waar het aan schort”, vervolgt hij. ,,Kilometers rijden, dat is wat we ten koste van alles moeten doen.” De vraag is echter of Red Bull niet verder verzeild raakt in een vicieuze cirkel, zoals naar aanleiding van de koelingproblemen al gedeeltelijk is gebeurd ,,Als je kijkt naar het verschil in testkilometers tussen Honda en Red Bull, dan is dat gigantisch. Uiteindelijk verbeter je de wagen alleen maar door te rijden, dus dat is waar we ons op moeten focussen.”
KVN