Robert Doornbos heeft er inmiddels twee testdagen opzitten met de RB2. Minder dan gepland, maar vanwege het slechte weer moest Christian Klien nog wat dagen inhalen. Doornbos zelf voelt zich niet helemaal optimaal, hij heeft last van zijn rug.
,,Tussen het testen door word ik behandeld aan mijn rug. Tijdens de test in Valencia heb ik met het stoeltje van David Coulthard gereden en dat heeft me geen goed gedaan”, vertelt de Rotterdammer in de nieuwste uitgave van FORMULE 1 Race Report.

De coureur moest eigenlijk een nieuw stoeltje laten schuimen, maar daar was geen tijd meer voor omdat het chassis al onderweg was naar Spanje. ,,Vandaar dat ik met die van ’DC’ heb gereden. De oorsprong van het probleem ligt bij mijn Minardi-stoelje, dat was niet van koolstofvezel. Mijn onderrug heeft een trauma opgelopen. Ik ben een paar keer bij de kraker geweest, al dat gekraak is vreselijk om te horen. Maar het helpt wel.”

Niet alleen Doornbos, ook de nieuwe Red Bull RB2 kampt met problemen. Vooral de koeling speelt het team parten. Dat zorgde ervoor dat het team slechts korte stints kon rijden, met grote gaten in het bodywork. En dat terwijl de buitentemperatuur in Silverstone, waar de problemen voor het eerst werden geconstateerd, net boven het vriespunt lag. Verplaatsing van de koelelementen moet de problemen verhelpen.

Doornbos zegt zich dan ook geen zorgen te maken. ,,Die gaten in het chassis zijn puur ter improvisatie, maar het gaat de goede kant op. De samenwerking met Ferrari is top en de motor is fantastisch”, vervolgt Doornbos. ,,Samen met Ferrari komen we er wel uit en in Bahrein starten we bovendien met een heel ander bodywork.”

Meer lezen? Koop FORMULE 1 Race Report nummer 3/2006 die vanaf donderdag 9 februari in de winkel ligt.