Doornbos: ’Wat een onwijs gaaf circuit!’
Vorig seizoen besloot Robert Doornbos de vrijdag in Japan wat verder vooraan. Maar toch kijkt de Rotterdammer tevreden terug op de eerste Suzuka-dag van dít jaar. ,,Wat een onwijs gaaf circuit!” glundert hij.
,,Natuurlijk heb ik hier vorig jaar ook al gereden”, vervolgt hij. Destijds kwam de regen met bakken uit de hemel zetten, waardoor Doornbos pas vandaag voor het eerst onder droge omstandigheden op het Japanse circuit reed. ,,En op een droge baan zijn bochten als 130R, Spoon en de ‘Esses’ pas écht fantastisch.” Maar er waren toch ook wel wat minnetjes op die eerste ‘droge werkdag’ op het Spa van het Oosten, zoals het circuit in midden-Japan ook wel eens genoemd wordt. ,,Vanmorgen had ik eerst nog teveel last van overstuur en kon ik niet hard pushen.” Doornbos besloot het eerste uur dan ook achter teammaat Albers, op de voorlaatste positie. ,,Tijdens de lunch heeft het team een goede job gedaan met de set-up. Vanmiddag voelde de auto een stuk beter aan en kon ik ook wat meer aanvallen.” En dat resulteerde in een verbetering van ruim tweeënhalve seconde én een plaatsje vóór Albers en de twee Jordan-racecoureurs. Maar er had nog meer ingezeten dan P20. ,,Net toen we de nieuwe compound Bridgestone-banden hadden gemonteerd, begon het te regenen.” Zuur, maar: ,,De Bridgestones voelen heel goed aan, dus ik kijk uit naar morgen!” PPB
,,Natuurlijk heb ik hier vorig jaar ook al gereden”, vervolgt hij. Destijds kwam de regen met bakken uit de hemel zetten, waardoor Doornbos pas vandaag voor het eerst onder droge omstandigheden op het Japanse circuit reed. ,,En op een droge baan zijn bochten als 130R, Spoon en de ‘Esses’ pas écht fantastisch.” Maar er waren toch ook wel wat minnetjes op die eerste ‘droge werkdag’ op het Spa van het Oosten, zoals het circuit in midden-Japan ook wel eens genoemd wordt. ,,Vanmorgen had ik eerst nog teveel last van overstuur en kon ik niet hard pushen.” Doornbos besloot het eerste uur dan ook achter teammaat Albers, op de voorlaatste positie. ,,Tijdens de lunch heeft het team een goede job gedaan met de set-up. Vanmiddag voelde de auto een stuk beter aan en kon ik ook wat meer aanvallen.” En dat resulteerde in een verbetering van ruim tweeënhalve seconde én een plaatsje vóór Albers en de twee Jordan-racecoureurs. Maar er had nog meer ingezeten dan P20. ,,Net toen we de nieuwe compound Bridgestone-banden hadden gemonteerd, begon het te regenen.” Zuur, maar: ,,De Bridgestones voelen heel goed aan, dus ik kijk uit naar morgen!” PPB